Hej, jeg sidder lige og er igang med at lave et lille spil, hvor jeg bruger nextframe funktionen i flash.
Jeg har en figur hvor hjernen skal vokse for hvert rigtigt svar, og den er sat ind i dens eget movieclip der hedder figur_whole.
Så har jeg denne kode:
stop();
b1.onRelease = function(){
figur_whole.gotoAndPlay(figur_whole.nextFrame());
_root.gotoAndPlay(16);
};
b2.onRelease = function(){
figur_whole.gotoAndPlay(figur_whole.prevFrame());
_root.gotoAndPlay(16);
};
Den står på et frame ude i _root i scenen.
Jeg har lavet en knap med instance name b1 og en med instance name b2.
Det der skal ske er, at når man trykker på knap 1 (b1) så skal den tage næste frame i figur_whole, hvorved figurens hjerne vokser. Hvis man svarer forkert skal den gå tilbage i figur_whole (prevFrame) så hjernen bliver mindre.
Mit problem er bare at når man har trykket på en af knapperne så går den videre til frame 16, og det er også fint, men det er som om nextFrame og prevFrame følger med i mit actions layer, selvom den ikke skal gøre det...?!
Hvad kan der være galt, og kan det laves på en bedre måde?
Indlæg senest redigeret d. 12.04.2006 17:01 af Bruger #8358