Mit hovedværk er
Gordon - et postimpressionistisk værk, der forsøger at understrege umenneskeliggørelsen i det moderne samfund, at mennesker kun er et tandhjul i en maskine, eller i bedste fald, slaver til en maskine. Stiltiende strækker Gordon sig ud imod tilskueren i et forstummet skrig om hjælp, en fastfrosset kamp mod umenneskeliggørelsen. Det er det jeg ønsker at illustere med kobenet - et primitivt redskab, noget som fra en maskines synspunkt ville være passende for et menneske. Jeg lagde meget vægt på at Gordon skulle virke følelsesladet og realistisk, man skulle kunne leve sig ind i hans situation, føle sympati med ham, og indse, at han i sidste ende blot er personificeringen af det moderne arbejdermenneske. Gordon er også klædt i orange, delvist pga. de associationer det giver til USA's kendte fangedragter, delvist fordi orange er en så sprængfarlig farve - det skal signallere håb i håbløsheden, da
Gordon ellers godt kunne være et lovligt melankolsk værk. Gordon er udført i en digital, postmodernistisk stil, med bevidste grovheder, for at illustere at selvom det maskinelle er hurtigt, stærkt og effektivt, så virker det også kunstigt, i forhold til de bløde og vigende kurver en menneskelig kunstner er i stand til at lægge i sit værk.
Gordon:
http://sigkill.dk/athas/gordon.png
Indlæg senest redigeret d. 12.04.2006 17:27 af Bruger #5688