farve/fejl

Tags:    grafik webdesign

hej,
jeg sad her idag og lavede et billed der havde farven #A90505, og jeg satte det så op på en hjemmeside hvor det lå i en <div></div> med baggrunds farven #A90505. Det så helt fint ud. Lidt senere ville jeg så kigge resultatet af hjemmesiden ud og alt så godt ud - entil jeg kiggede det i internet explore!! Det billed jeg havde lavet med farven #A90505 var mørkere end <div></div>'en baggrunds farve, selvom den også var sat til #A90505.

Hvordan løser jeg denne IE fejl - de skulle nemlig meget gerne have samme farve, ellers virker det nemlig bare ikke...!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Internet Explorer har en del problemer med png-billeder. Dette er et af dem. Ente nmå du lave dit billede, så du ikka skal bruge div'ens baggrundsfarve på billedet, eller du må bruge et andet billedformat.

Hvad for et billede format bruger du?
Jeg lavede fire forskellige test med billeder og div i bagrund, og det var kun png der havde en lidt mørkere farve ellers så det ens ud.
EDIT: Nå, jeg var måske lidt langsomt^^

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2006 14:58 af Bruger #7494
Hvad for et billede format bruger du?
Jeg lavede fire forskellige test med billeder og div i bagrund, og det var kun png der havde en lidt mørkere farve, ellers så det ens ud.

jeg bruger png.
Dvs. at hvis jeg bruger gif, så vil det virke?:D

Ja, men anbefaler jpg/jpeg/jpe hvs det er noget totalt farverigt, hvis ikke det er så bare brug gif.

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2006 15:24 af Bruger #7494
det er meget farverigt, men jeg er nød til at bruge png -> nu gif. Men min hjemmeside er forholdsvis hurtig, og har også sådan en load ting så det først bliver vidst når det er indlæst;)

men mange tak. Det virker nu:)
i får begge 10 point, da i begge hjalp til;)

t