Gevinst funktion virker ikke

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg er igang med et spil, men funktionen der giver gevinst, virker ikke. Nogen der vil tage et kig på den? Tak!

Når den skal vise pengene viser den intet. Næste gang den viser pengestatus (ved restart af do-løkke tingen) er pengestatus opdateret, men ikke med gevinst (derimod med satsningen trukket fra).

Jeg kan sende hele koden over mail hvis det er...

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 08.04.2006 13:42 af Bruger #9785
19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bertel@

Jeg vil gerne have at den spørger efter hver runde.. Ved det du har skrevet spørger den kun når penge > 0 er false.. :/

Jeg prøvede også noget selv.. Som heller ikke virkede, ret weird. Se engang:

do {

// program

cin >> continue0;

} while (penge > 0 && continue = 'j');

Underligt dette heller ikke funker? Eller ?

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2006 21:16 af Bruger #9785
Anyone ?

Hvorfor virker det jeg har skrevet ikke ? //nedenfor

Fold kodeboks ind/udKode 

Den går bare videre ud fra do-while løkken ned til (uanset hvad man svarer):

cout << "Spillet er slut, du har ikke flere penge!";
system("PAUSE");
return 0;

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2006 12:25 af Bruger #9785
Det skal i øvrigt være

while (continue0 == 'j');

Dvs med to =

(Hvorfor får jeg at vide at der er et nyt indlæg i denne tråd, når der ikke ser ud til at være sket noget, det er sket to gange?)

Hmm måske fordi jeg skrev to svar?

Anyways, jeg prøvede med to lighedstegn, men samme problem opstår. Altså at uanset hvad jeg svarer, går den videre ned til "spillet er slut...".

Koden ser således ud nu:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2006 15:42 af Bruger #9785
Kan man ikke poste flere kommentarer i dette spørgsmål?

Ah, nu ved jeg hvorfor, det er fordi den kun viser 10 indlæg pr side. Når man trykker på linket fra "Udvalgte tråde" boxen viser den det første, springer nogen over, og de sidste 9.

Sær opførsel.

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2006 16:51 af Bruger #4996
Den (udvikleren.dk) opfører sig underligt; nu kan jeg godt se de sidste 4 indlæg, det kunne jeg ikke før, men så er der nogen af de andre indlæg jeg ikke kan se, sært!

Jeg prøver lige at lave lidt kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Takker! Nu er den der. Sætter virkelig pris på jeres hjælp!

Hej

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at poste det her, for det har ikke så meget relavans for dit spørgsmål, men jeg tog en kikker på rand() funktionen, der bliver brugt i koden, og den forekommer mig temmelig mærkelig.

Ved nærmere eftersyn (og lidt mukken frem og tilbage) synes jeg at den ligger distributionerne af tallene alt for meget på samme måde hver, og faktisk ikke opfører sig spor tilfældigt. Det kan også være at jeg har brugt den forkert (jeg er MEGET ny til det her), men prøv at kik på det her.

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at hvis man ber den lave det samme antal udregninger er distributionen noget nær det samme. Og hvis man ber om bare 1 udregning, bliver den _altid_ 1.

Jeg ved ikke hvad rand() er en del af, men er det muligt at der findes en anden og bedre metode at lave en tilfældig distribution på? Jeg ved at jeg får brug for det i fremtiden.

Venlig hilsen

kenneth

Indlæg senest redigeret d. 15.04.2006 03:31 af Bruger #9838
Øv. Fandt svaret på mit eget spørgsmål. Det var bare at se op på forumsiden... sådan kan det vel gå.

Jeg havde glemt det her i starten af main():
srand((unsigned)time(NULL));

Undskyld ulejligheden.

kenneth

<< < 12 > >>
t