Parse error: parse error, unexpected $...

Tags:    php

hej.

jeg uploader min side, og den siger:

Parse error: parse error, unexpected $ in /usr/home/web/web106162/musik/site/index.php on line 166

line 66 er blot: </body></html>

jeg er tidligere stødt ind i det her problem, og jeg tror det har noget at gøre med at der skal stå ob_flush(); eller lignene i starten, men jeg kan ikke huske det :S

kan nogen fortælle mig hvad jeg skal gøre?

tak, andy

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Noget kode ville sikkert hjælpe med at finde problemet.

her er hele filen index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

det skal lige siges, at problemet er opstået efter jeg har lavet action'en "sog"

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 15:47 af Bruger #8835
hmmm... ved ikke hvorfor men den vil ikke loade min kode ? :S

men det er vel os kun php delen der kan skabe sådan et problem:

Fold kodeboks ind/udKode 

og linie 166 hvor problemet opstår, er som sagt: </body></html>

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 15:50 af Bruger #8835
nå, den deur så heller ikke.... er der nogen der ved hvorfor den kun skriver en lille del af min kode, og ignorere slutnigen på kode tagget?

prøver lige uden kode tagget:

php koden i index.php:

<?php

$action = @$_GET['action'];

if ($action=='alm') {
include('mysql.php');
$query = mysql_query("SELECT * FROM music_cms ORDER BY kunstner") or die(mysql_error());
while ($music = mysql_fetch_array($query)) {

$mp3 = stat('sange/'.$musik['sti'].'');
$mp3 = $mp3[7] / 1048576;

echo '<tr>
<td valign="top" style="border-right:1px solid #cccccc; border-bottom:1px solid #cccccc;">
<a onMouseOver="javascript:this.style.color=\\'#0000ff\\'" onMouseOut="javascript:this.style.color=\\'#0000ff\\'" onClick="expandcontent(this, \\''.$music['id'].'\\')" style="cursor:hand; cursor:pointer; color: #0000ff; text-decoration: underline;"><span class="showstate"></span>'.$music['titel'].'</a>

<div id="'.$music['id'].'" class="switchcontent">
<br>
<b>Download:</b><br>
<a link href="sange/'.$music['sti'].'"> Her</a><br>
<b>Album:</b><br>
'.$music['album'].'<br>
<b>Tilføjet:</b><br>
<i>'.$music['dato'].'</i><br><br>
</div></td>
<td valign="top" style="border-right:1px solid #cccccc; border-bottom:1px solid #cccccc;">'.$music['kunstner'].'</td>
<td valign="top" style="border-bottom:1px solid #cccccc;">'.$mp3.'</td>
</tr>';

}
}
if ($action=='alfa') {
include('mysql.php');
$bogstav = $_GET['bogstav'];
$query = mysql_query("SELECT id, titel, kunstner, størrelse FROM music_cms WHERE kunstner LIKE '$bogstav%'");

echo '<tr>
<td valign="top" style="border-right:1px solid #cccccc; border-bottom:1px solid #cccccc;">
<a onMouseOver="javascript:this.style.color=\\'#0000ff\\'" onMouseOut="javascript:this.style.color=\\'#0000ff\\'" onClick="expandcontent(this, \\''.$music['id'].'\\')" style="cursor:hand; cursor:pointer; color: #0000ff; text-decoration: underline;"><span class="showstate"></span>'.$music['titel'].'</a>

<br>
'.$music['album'].'<br>
</div></td>
<td valign="top" style="border-right:1px solid #cccccc; border-bottom:1px solid #cccccc;">'.$music['kunstner'].'</td>
</tr>';
}
}

if ($action=='sog') {

include('mysql.php');
if($_GET['seek']){
$bogstav = $_GET['bogstav'];
$query = mysql_query("SELECT * FROM music_cms WHERE kunstner LIKE '%$_GET[seek]%' OR titel LIKE '%$_GET[seek]%'");
$number = mysql_num_rows($result);

if($number == 0){
echo '<script language="Javascript">alert ("Der blev ikke funder nogle resultater til sødeordet:'.$_GET[seek].'")</script>';
} elseif($number > 50){
echo '<script language="Javascript">alert ("Over 50 resultater, prøv at indskrænke dine søgeord.")</script>';
} else {

echo '<tr>

<br>
'.$music['album'].'<br>
</div></td>
</tr>';
}
}
}
?>

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 15:52 af Bruger #8835
Først troede jeg problemet var $mp3 = stat('sange/'.$musik['sti'].''); men det ser det ikke ud til. Men det er svært at overskue med alle de ' og ", men det er med garanti der fejlen er. Der må være et sted hvor du har glemt at åbne/lukke.

Først troede jeg problemet var $mp3 = stat('sange/'.$musik['sti'].''); men det ser det ikke ud til. Men det er svært at overskue med alle de ' og ", men det er med garanti der fejlen er. Der må være et sted hvor du har glemt at åbne/lukke.

ok... så må jeg vel lige tjekke det igennem :p

http://www.meandeviation.com/tutorials/learnphp/php-syntax-check/syntax-check.php

Upload din fil på denne side, og så får du alle fejl at vide og forklaret.

t