Mail aktiverering

Tags:    php

Nogen der ved hvordan jeg laver sån at når en bruger har lavet et bruger på min hjemmeside, at man så får en mail med et link til at aktivere ens bruger?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan da godt lige smide et lille script til det.

Der skal bruges 2 sider. En aktiverings side og en opretnings side. Jeg har valgt at styre aktiveringen vha. md5(time()) da du så får en unik md5 krypteret id baseret på hvad tid det er brugeren er oprettet på.

Håber det løser dit problem.

aktiver.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 08.04.2006 12:45 af Bruger #8099
du laver først en side der aktiverer brugeren... giv siden et id der er ren volapyk, (som ikke kan gættes) fx:

content.php?action=godkend&bruger=brugernavn&id=kksdnfi3u4rhi43uthknesf4ukhtu4i

og så får du dit register-script til at sende en email til brugerens adresse med mail() funktionen, med linket til ovenstående adresse.

sådan ville jeg gøre det :)

ellers kan du generere et tilfældigt password, som du sender til din bruger, som denne så skal skrive for at aktivere sin bruger.

Jeg har gjort det at jeg har lavet en tilfældig streng med md5(mt_rand()) denne streng gemmer jeg så og sender til brugeren, for at brugeren bliver aktiv skal strengen indtastes korrekt.

Jeg plejer at lave sådan at alle brugere der bliver oprettet i databasen får tildelt en aktiverings kode som jeg os laver ved at en rand() og en md5() af det.
Når bruger så bliver oprettet sendes der en mail til brugeren med et link til en side om aktivere...
fx. activate.php?a=do&mail=mail@mail.com&code=jh213jh2kh3kh123jh1
Og hvis den matcher med hvad der er i db, så bliver brugen aktiveret...

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 14:09 af Bruger #1742
Det her skulle tjekke oplysningerne fra mail'en a´f, når man klikker på link.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2006 11:53 af Bruger #6559
er der nogen der har et script?

tak

t