Overlappede <div> , visibility: hidden; og JavaScript???

Tags:    html css

Undskyld overskriften, det var svært at finde på noget mere sigende...

Jeg har lavet en menu der, ved onclick, kalder en JS funktion som først skifter alle mine <div class="content"> til visibility: hidden, for derefter at sætte den ene div, som jo skal vises (jf. klik på menu), til visible.

Det eneste probleme er blot at, selvom brugeren ikke kan se indholdet af de andre content div, så kommer deres indhold alligevel med over hvis man trykker Ctrl+A, altså Markér Alt", og kopierer.

Eksempel:
Brugeren har klikket på "Cykler" i menuen, og så vil han kopiere listen af cykler, og trykker Ctrl+A, fordi der er for meget at markere med musen. Derved kommer indholdet af både "Biler" og "Knallerter" også med, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.

Er der nogen der har fornuftige forslag til hvordan dette kan undgås ?

- Kranium

9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
med flere sider kan det laves?
lyder også il at være en dum ide at brug Ctrl+A, da menu'en jo også vil komme med der? så tror ikke det er et problem der er så problematisk igen, og hvis du endelig vil have en løsning på det, så tror jeg du bliver nødt til at bygge det op i flere sider...

Du kan oprette hver enkelt div med javascript hver gang det skal vises, og slette det når det skal skjules...
Det er dog nok ikke optimalt, men nok den eneste måde at få det ønskede resultat.

google
document.createElement

en hurtigt lavet page skifter som bygger på samme ide som Jeppe.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ville lave det med php-includes.

Prøv at bruge
display: none;
i stedet for eller sammen med
visibility: hidden;

EDIT: Glemte lige at skrive at du skal bruge display:block; for at vise det igen.

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 19:58 af Bruger #3491
med flere sider kan det laves?
lyder også il at være en dum ide at brug Ctrl+A, da menu'en jo også vil komme med der? så tror ikke det er et problem der er så problematisk igen, og hvis du endelig vil have en løsning på det, så tror jeg du bliver nødt til at bygge det op i flere sider...

Det har jeg tænkt på, men så skal jeg til at bruge en Iframe i min content-div, og det vil jeg bare ikke!

Jeg har tænkt på om det er muligt lave noget JavaScript som gør at teksten i de divs som er hidden, ikke kan markeres. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre...

Du har da godt nok ret i at der på ingen måder ville være optimalt...

Der MÅ være en anden løsning...

@ Nørden:
Det ser interessant ud, det vil jeg lige kigge nærmere på...

@ Tobias:
Wtf ?? :S

@ Martin:
Virker ikke efter hensigten...

Jeg har fået en anden idé...

Hvis jeg nu disabler text highlighting totalt, og i stedet laver en knap der markerer teksten i den aktuelle div ...

Men hvordan faen gør man det ?

t