Konkurrencesystem

Tags:    php

Hej Udvikleren.

Tillykke med det nye design.

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej her, da jeg er på rimelig bar bund. Jeg søger et PHP baseret (eller tislvarende) konkurrencesystem. Det behøver ikke at være så avanceret, men skal kunne varetage tilmeldinger ved svar på et mulitple choice spørgsmål, og sørge for at folk ikke tilmelder sig flere gange.

Hvis det ligeledes kan udvælge tilfældigt fra de tilmeldte, ville det være super duper.

På forhånd tak. :-)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er allerede en artikel om emnet: http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=115

Tror han mener mere noget om at skrive sit navn o.s.v.

Hvis det er det. Kan du så ikke lægge en besked om, hvordan den skal være, så kan jeg sikkert nok hjælpe dig.

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2006 20:36 af Bruger #7494
kan godt være det ikke ville være særlig smart hvis det skal bruges til en masse konkurrencer
men ellers kan det vel bare gøres at lave et tekst felt, nogle radio knapper med forskellige values
og så en anden side der kun vælger ud fra dem med de rigtige values og vælger en tilfældig ;)

den ville så vælge en tilfældig hver gang man kigger på siden og man skulle ændre koden hver gang man lavede en ny konkurrence...
men det ville være en meget simpel måde at gøre det på ;)

Det er ikke et afstemningssystem. Jeg skal udlode nogle præmier, som folk skal svare på spørgsmål for at vinde. Ligesom det ses på Edbpriser.dk

Tak endnu en gang :-)

Tak for dit forslag Lasse. Problemet er blot, at jeg derved ikke sikrer mod dobbeltregistranter. Det vil jeg meget gerne kunne.

Jeg har prøvet at kigge lidt videre på din idé Lasse og jeg fandt faktisk et PHP baseret script som udvidede radio og value konceptet en smule.
Den smider nu en cookie på brugerens computer, så man ikke kan tilmelde sig flere gange. Den er naturligvis lige til at slette, men sådan er det jo.

Jeg er ikke den store haj til PHP og forms, og jeg sidder stadig tilbage med ét problem. Jeg har server hos surf-town og skal angive en adresse til emailer. Der står fra start af:

$MP = "/usr/sbin/sendmail -t"; //addres of emailer leave the -t

Hvad skal jeg ændre det til for at få det til at virke? Jeg har allerede angivet en e-mail i feltet nedenfor, men de videresendes ikke ved korrekt besvarelse.

Sciptet er for resten dette: http://www.hotscripts.com/Detailed/17740.html

t