javascript åbn vindue

Tags:    html css

hej jeg har et problem for jeg skal have åbnet et vindue men det skal være et vindue hvor jeg kan stille at størrelsen og toolbar og sådan, og så vidt jeg ved kan man kun gøre det i javascript, og da jeg ikke kender noget som helst til det spørger jeg jer om hjælp.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal bare rette på alle de yes, bredde og sådan noget.

Popup når siden bliver loadet:

<body onload="window.open('
ADRESSEN TIL SIDEN','mywindow','width=400,height=200,toolbar=yes,location=yes,
directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes,resizable=yes')">

Link til siden:

<a href="#" onClick="
window.open('ADRESSEN TIL SIDEN','mywindow','width=400,height=200,toolbar=yes,location=yes,
directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes,resizable=yes')">Test</a>

Knap til siden:

<form>
<input type="button" onClick="window.open('
directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes,resizable=yes')">
</form>

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2006 12:03 af Bruger #7494
Jamen det gør jeg så.

Når du laver linket ville jo nok gøre således i stedet:
<a href="javascript:window.open('ADRESSEN TIL SIDEN','mywindow','width=400,height=200,toolbar=yes,location=yes,
directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes,resizable=yes')" >Test</a>

Så undgår man at man ryger op i toppen af siden når man klikker på det og man kan samtidig se i sin statusbar hvad der vil ske når man klikker på linket.

Det gør min ikke, men ja, jeg skulle nok have valgt den metode ^^ Men det var i skole tid, så det gik lidt stærkt :)

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2006 19:29 af Bruger #7494
Popup når siden bliver loadet:

<body onload="window.open('

Den kode vil højst sandsynligt blive fanget af de fleste Popup blockere, så Dybbers metode med et link er bedre.

tak for svarene de var gode og hjælpsomme

forresten martin dybdal jeg vil gerne give dig point hvis du poster et svar!

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2006 19:26 af Bruger #3353
t