XP lukker af sigselv

Tags:    diverse

Jeg har en problem med min computer. Windows har åbenbart den geniale funktion der siger: "Nå..nu har computeren været tændt i 10min uden han har logget ind. Det er nok en fejl at pc'en står tændt, jeg slukker den da bare". Problemet er at jeg sidder et andet sted med remote desktop og styrer pc'en. Derfor er det lidt et problem at den slukker da jeg så ikke kan tænde den igen (min bios understøtter ikke WOL). Kan man ikke slå den funktion fra??

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan den da nemt.

Hvis blæseren ikke kører så er det vidst et spørgsmål om sekunder og ikke minutter før den bliver for varm.

Jeg synes det lyder underligt, min computer kan da sagtens stå tændt i lang tid uden at lukke ned, men ellers prøv at kigge i Kontrolpanel -> Strømstyring, der kan man indstille hvor lang tid der skal gå før den går i standby. Det kan være den bare går i standby?

Min første tanke var at det måske var cpuen der blicer for varm, men det er nok forkert.

Ja, for tvivler på den bliver så varm på 10 min.

Det med strømstyring troede jeg også var problemet. Men alle indstillinger, undtagen sluk for skærm, er sat til "Aldrig". Det er kun noget der sker hvis jeg ikke logger ind. Så snart jeg har skrevet min kode og trykket enter slukker den ikke, selvom jeg overhovedet ikke rør den.

Fandt ikke ud af noget...øv :(

t