Printer.Orientation

Tags:    delphi

Jeg har en printer hvor man i printer dialogen kan stille orienteringen af papiret til landscape 180°, altså udprintning på hovedet.
I hjælpe funktionen i Delphi bliver jeg gjort opmærksom på at de eneste muligheder for printer orientering er Portrait og Landscape.
Kan det virkelig passe at jeg har en printer, jeg ikke har fuld kontrol over via et Delphi program ?.

På forhånd tak.




1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en printer hvor man i printer dialogen kan stille orienteringen af papiret til landscape 180°, altså udprintning på hovedet.
I hjælpe funktionen i Delphi bliver jeg gjort opmærksom på at de eneste muligheder for printer orientering er Portrait og Landscape.
Kan det virkelig passe at jeg har en printer, jeg ikke har fuld kontrol over via et Delphi program ?.

På forhånd tak.


Ja og nej.
Det er ikke sikkert at Delphi giver dig direkte fuld kontrol over printeren. Grunden til dette er at Delphi jo er nødt til at rumme den mindste fællesnævner. Du kan derimod blive nødt til at anvende printerens setup funktion til at sætte de ting du vil, da du nok ikke har mulighed for at programmere dig ud af det hele. Det kan du dog garanteret ved at bruge direkte api kald til printerens driver, evt. via Windows. Hvordan du gør det, vil jeg end ikke forsøge at besvare.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



t