ASP billed upload ?

Tags:    asp

Hej.

Jeg har i noget tid arbejdet på en side, mest for at lære noget mere om ASP, og så for at prøve at se hvor mange besøgende der vil komme. Nu er jeg så kommet til et punkt hvor jeg skal bruge et script til billedupload. Der skal være følgene funktioner:
MAX størelse: 150 kb
Filtype: Jpg/Jpeg
og så skal der være mulighed for at jeg selv kan bestemme hvad alle billederne skal hede, altså sådan at hvis jeg uploader et billed og min bruger har Id nr. 1 så skal billedet hede "1.jpeg". Jeg håber virkeligt at der er nogen der kan, og vil, hjælpe mig med det her.

(ALLE point til det første svar jeg kan bruge)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal enten have fat i et komponent til at gøre det for dig. Eller læse en linie af gangen af den binære tekst, for så at ligge en linie af gangen op på serveren. :)

www.aspsmart.com
Der findes nogle gratis upload-komponenter inkl. kodeeksempler, du kan bruge. Og det ville undre mig, hvis du er på et lejet webhotel, om de ikke også havde AspSmartUpload. :)

Jeg har ikke tænkt at give dig hele koden, men hjælpe dig igennem processen.

Du skal, som Jakob skrev, downloade en upload-komponent. Så læs lige lidt i kodeeksemplerne og se hvilke funktioner det har.

Du skal starte med at til en variable scriptet, derefter skal du uploade billedet. Så skal du sætte billedets max størrelse se til 150000 (kb). Du kan også begrænsse med hvilke filer det er muligt at uploade, fx gif/jpg. Derefter skal du vælge en "saveas" funktion, hvor du gemmer billedet i et specifikt sted og samtidige giver du det et navn. Til det skal du bare bruge en session, som du tildeler når personen logger på. Højst sandsyndligt: Session("id"). Så skal det bare være "DIN_STI" & Sesssion("id") & ".jpeg". Til sidst skal du så lige lukke for forbindelse. Så er det klaret!

På en side jeg tidliger have brugte jeg dette script til at uploade billeder, ved ikke om du kan bruge det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden har desuden også en indbygget "billedefremviser"
Scriptet kræver dog at der er installeret ASPImageUploade eller hvad det nu hedder :S

Du skriver ikke hvad det er du vil have. Skal nogle lave det for dig, eller ønsker du bare hjælp osv?

Hvis jeg var dig ville jeg tage det som en udfordring! Det lyder som om at du efterhånden har en del erfaring med ASP, så det burde være muligt for dig at finde en tutorial ved hjælp af google som kan hjælpe dig. Jeg kan selv kun PHP, men ud fra min erfaring derfra ved jeg at billedupload ikke er det sværeste at rode sig ud i. Tag chancen og prøv selv. Du kan kun bliver klogere af det.

Tak for tippet.. jeg vil gærne høre fra folk om de ved hvor man kan finde et script, en tutorial, eller lave et script der opfylder mine krav. jeg vil også selv gå i gang med at lede, igen, men håber stadigvæk på at få et svar herinde fra.

Nu har jeg fundet mig et Upload script, men når jeg bruger det får jeg fejlen: "Error Type:
Scripting.FileSystemObject.1 (0x800A0035)
File not found.
fileupload.inc, line 202"

Min "fileupload.inc" ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Er der nogen der kan se hvad der er galt..
Og med hensyn til Webhotel så er det hostet af www.B-One.Net

Det er stadig alle point der gælder til den der kan hjælpe mig..

Jeg har nu endelig fundet et upload script der virker, men er der nogen der ved hvordan man kan lave sådan at den kan overskrive en fil, hvis en fil med det navn allerede er oprettet? jeg har prøvet at læse mig frem her inde:

http://docs.sun.com/source/817-2514-10/Ch13_SpicePack68.html

Min kode ser sådan her ud, og filen hedder "uploadgfx.asp":
Fold kodeboks ind/udKode 

Er der nogen der kan finde ud af at lave sådan at det for det
1. kun er .Jpg/Jpeg der er tilladt
2. at den kan overskrive eksisterende filer
3. sætte en max størelse på 100 kb. og hvis overskrides, skal der komme fejlmeddelelse.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig..

Tråd lukket - løste selv problemet

t