Installerer Driver

Tags:    linux

Har fundet en grafikkorts driver på nettet, som jeg vil installerer på min Fedora Coro 4

Men hvad skal jeg gøre? Har udpakket filen og har fundet en fil kaldt: install.sh og 2 mapper. Men hvad skal jeg gøre med dem? Har prøvet at trykke på install.sh, men sker intet!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Proev at aabne en terminal (konsol) og gaa ind i mappen med hvor du har pakket filerne ud. Skriv ./install eller ./install.sh

Har fundet en grafikkorts driver på nettet, som jeg vil installerer på min Fedora Coro 4

Men hvad skal jeg gøre? Har udpakket filen og har fundet en fil kaldt: install.sh og 2 mapper. Men hvad skal jeg gøre med dem? Har prøvet at trykke på install.sh, men sker intet!

hvordan har du tænkt dig vi skal hjælpe dig når du ikke engang gider skrive hvilken driver der er tale om?

skriv ./configure -h i en konsol som root, og så kan du vælge en masse opsætninger(vil jeg tro hvis du skal kompile det) f.eks. kunne opsætningen se sådan ud:

./configure -f -r -p
make
make install

og det burde være det...

Der burde være en readme et sted du kan læse. Eller så søg på google efter Fedorca Core 4 og så dit grafikkort.

t