osCommerce Configuration

Tags:    php

Hey jeg er ved og installer osCommerce shop,,

Men så er jeg kommet frem til en fejl..

Den siger:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet og gi den 777..

Er der en som har prøvet samme fejl ?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Udfra hvad der står i fejlen skal de to filer have permissions 706.

Jeg har i tidens løb konfigureret mange osc shops - både standard osc 2.2, creloaded stores og andre loadede versioner.

Når du installerer bør du - uanset, hvad der står i guiden - CHMOD´e dine configure.php filer i både admin og catalog til 777.

Efter installationen er det vigtigt, at du retter permissions for disse filer til minimum644 - jeg plejer selv at sætte dem til 444.

Derved er der nemlig tale om en "lukket fest" - d.v.s. at uvedkommende ikke kan få adgang til disse filers indhold, hvilket er vigtigt, da de indeholder de mest følsomme oplysninger overhovedet!

N´Joy :)

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2006 01:18 af Bruger #2286
Udfra hvad der står i fejlen skal de to filer have permissions 706.

Ja ved men der står også hvis det ikke virker så skal jeg prøve og give dem 777

Jeg har i tidens løb konfigureret mange osc shops - både standard osc 2.2, creloaded stores og andre loadede versioner.

Når du installerer bør du - uanset, hvad der står i guiden - CHMOD´e dine configure.php filer i både admin og catalog til 777.

Efter installationen er det vigtigt, at du retter permissions for disse filer til minimum644 - jeg plejer selv at sætte dem til 444.

Derved er der nemlig tale om en "lukket fest" - d.v.s. at uvedkommende ikke kan få adgang til disse filers indhold, hvilket er vigtigt, da de indeholder de mest følsomme oplysninger overhovedet!

N´Joy :)

har jeg også prøvet :( den instarter tabelerne i mysql.. men lige bag efter kommer den fejl op :(

t