Tags:
programmering
Jeg er ved at lave en film database i C# og skal have genereet et automatisk film ID. jeg har fået den til at generer et, som fortsætter så længe programmet er åbent. men så snart at programmet lukkes ned og startes op igen. så starter den forfra med de samme tal. så der er flere film der får samme ID. nogen derved hvordan man får den til at fortsætte derfra hvor jeg var noget til sidst.
Jeg er ikke den bedste til C#. er mit første projekt på egen hånd som jeg laver.
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Du må jo kunne aflæse i din database/fil hvad det sidste id er sat til. Så burde det ikke være svært at komme videre.
Hvis du ikke selv kan få det til at virke, så må du skrive hvordan din fil er struktureret.
Alternativt kan du have en "konfigurationsfil" ved siden af, der blandt andet indeholder det sidst brugte id.
En helt anden måde er at bruge et GUID som id, de vil altid være forskelige, hver gang du genererer det og så er du fri for at skulle bekymre dig om et nyt id.
0
Hvad mener du med stuktureret?
Det bliver et meget langt unik nummer med GUID, skulle helst gerne have et der starter på 1 osv.
0
Hvis det er en XML fil (hvilket jeg næsten håber på det er) så kan du bruge xpath til at finde det sidste id