min idé med at poste tråden i Religionskrig-forummet var faktisk at se om folk kunne forestille sig disse to dødsfjender arbejde sammen
Det er blot et spørgsmål om integration, og I dette tilfælde er der ikke de storer problemer i horisonten.
Men hvis man kigger på en størrer virksomhed i dag; hvad der eksistere af myriader af mærkelige systemer som kommunikere på de mest sindsyge måder: FTP'er flade tekst filer til hindanden, sender Excel ark til hindanden med e-mails, sender beskeder til message queues, serialisere tabeller fra DB2 til Oracle som daglige batch jobs, sender SQL strenge som HTTP GET requests, RMI, CORBA, WebServices - det er til at blive helt rundtosset af.
Hvis bare der er incitament nok i af de to systemer snakker sammen, så skal en virksomhed nok finde en konsulent der kan koble dem sammen - på en eller anden måde.
Da både ASP og PHP i sidste ende er bygget til at sende data over HTTP protekollen vha. en webserver, kan jeg nemt forestille mig at man kan skrive en form i en PHP side, som sender en POST request til en ASP side - no problem. Men du kan ikke dele session state mellem de to sprog da de har hver sin virtuelle maskine og addresse område på serverens hukommelse, og de skal derfor også have hver sin forbindelse til en eventuel database.