Opsætning af menu

Tags:    php

Hej!
Jeg sidder og er igang med en hjemmeside, hvor jeg har en menu som skal vises på alle sider, problemet med denne menu er at når man trykker på et af "overpunkterne" så kommer der en undermenu til punktet. Det skal være sådan at når man har trykket på en af undermenupunkterne så bliver undermenuen der, uden at forsvinde.
Jeg vil ikke bruge iframes, fordi jeg vil gerne have den mulighed at URL adressen ændre sig når man går rundt på siden.
Først tænkte jeg på at bruge flash, men er kommet frem til at det nok vil være noget nemmere at bruge php.
Jeg var inde på, på et tidspunkt at bruge denne funktion i flash: ?page=navn men der var problemet bare at menuen loader sig selv hver gang man går rundt på siden, sådan at undermenuen ikke bliver der.
Jeg har tænkt mig noget med at min vært skal kunne gå ind i en administrations afdeling og selv ændre i menuens punkter.
Sidens design kan ses her, for at man bedre kan få en ide om hvordan den skal virke:
http://www.x-itin.dk/kvkoekken_design.jpg

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan godt laves i PHP, men jeg ville nu lave det i JavaScript...

Jeg ville foretrække at lave menuen ligesom du selv forklarer med fil.php?menu=navn

Vedrørende administrator delen kan det da også laves på den måde. Bliver selvfølge lidt advanceret, men du kan jo lave en løkke med felter fra databasen (som er styret med admin delen) og vær gang tjekker om det er der der står som menu i url'en!

Ikke så svært!

JS kan man vel også bruge hvis man kan finde ud af det!

Det kan evt. laves som følgende.

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg overså det med iframes, men det kan gøres som følgende hvis det er menuen der er i en iframe.
Fold kodeboks ind/udKode 

så linker du bare ""<a href='fil.php?P=velkommen'>Menu Punkt</a>"

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2006 20:46 af Bruger #4302
Tak for svarene, jeg har en lille ide om hvordan jeg ska lave det vha. denne metode: fil.php?menu=navn
Men hvad kan man kalde den måde for "opsætning" af siden, fordi jeg kunne godt tænke mig at læse lidt mere omkring det?

t