Hejsa
Hej jeg har lavet et 4 på stribespil. Til at simulere et fald af brikkerne har jeg brugt en delay-funktion, men der er lige nogle ting jeg vil have helt på plads. Jeg har en procedure, som jeg lige skal være helt sikker på, at jeg har forstået.
procedure Delay(dwMilliseconds: Longint);
var
iStart, iStop: DWORD;
begin
iStart := GetTickCount;
repeat
iStop := GetTickCount;
Application.ProcessMessages;
until (iStop - iStart) >= dwMilliseconds;
end;
Proceduren er let at bruge, men hvad er en DWORD? Umiddelbart fungerer den vel som en Integer i denne sammenhæng. Og GetTickCount? Så vidt jeg har forstået er det et antal millisekunder siden opstart, men jeg er ikke helt sikker på af hvad. Application.Processmessages; har jeg forstået som den der skaber det egentlige delay, men er ikke helt sikker på denne funktion. Har haft det i en bog, men den har jeg mistet. Jeg kunne godt tænke mig i hjalp med at smide lidt ord på. Det ville jeg være meget taknemmlig for.
Desuden overvejer jeg at lave sådan at man kan have programmet åbent og så spille over netværk. Altså tænker jeg på, at et træk på den ene computer skal vidreføres til den andens program, som man spiller med. (aktivere en procedure?). Jeg ved ikke hvordan dette helt fungerer. Jeg har aldrig arbejdet med netværk før, men har i nogle ideer til, hvordan jeg kunne komme i gang? Nogle gode guides eller noget? Jeg er åben for indlæring!
Tak på forhånd!