2 skærme men har ikke grafikkort til det :S

Tags:    diverse

Hejsa.

Jeg har været så heldig at have fået den syeste gamle MAC(som også virke til pc) skærm med den enorme opløstning af 2048*1536 px :D Kanon til at lave grafik på!

Er skide glad, og har virkelig lyst til at bruge den, ligegyldig om jeg har en lækker fladskærm, og at den fylder halvdelen af mit værelse og vejer over 20 kg :D . Men vil selvfølgelig stadig ikke af med min fladskærm.

Tænkte så på at sætte dem begge til. Min driver siger jeg godt kan, men når jeg kigger på mit grafikkort ser jeg kun en åbning. Har Radeon X800 Pro. Men regner med det nok er drivereen.

Men så tænker jeg på om det ikke er muligt at få en form for omskifter eller noget i den stil som gør at de begge kan være til samtidig. Gør ikke noget at de viser det samme. Eller har i nogle ideer? Vil max. bruge 200-300 kr.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan godt få en der splitter signalet i to, uden at vise det samme.
Du kan ikke gøre det i to opløsninger, uden et ekstra grafikkort, eller et grafikkort med to udgange.

Hvis de gerne må vise det samme, kan du sætte din skærm udgang til en splitter og føre hver udgang fra spiltteren til hver sin skærm.

MEN ... så skal de to skærme køre samme opløsning, og så er du vel lige vidt?

En skærm-splitter uden repeater funktion (signal forstærkning) koster i omegnen af 100 kroner.

Ja det var jo ikke så smart, for ville jo gerne have to forskellige opløstninger!

Man kan ikke få en adapter som direkte fra udgangen af grafikkortet kan dele sig om til 2, i 2 forskellige opløstninger.

Tror det lyder helt galt. Selvfølgelig kan man ikke det.. Hmm så må jeg vel købe sådan en. Og skifte lidt når jeg begynder at arbejde med grafiske ting eller bare tekstbehandling osv...

Du kan godt få en der splitter signalet i to, uden at vise det samme.
Du kan ikke gøre det i to opløsninger, uden et ekstra grafikkort, eller et grafikkort med to udgange.

Ja, men hvis du har et X800 har du vel også en VGA, DVI og Video-out udgange....

t