Hjælp til tegneprogram.

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Hej..
Jeg har prøvet at lave tegenprogram ud fra den artikel der er her, link:
http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=4&id=156
Men allerede ved MouseMove går koden i smadre.
Den siger der er fejl i denne linje:
Private Sub picDraw_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
Som kommer øverst når man går ind på MouseMove.
Nogle der kan hjælpe?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså fra word når man trykker alt + F11 så kommer den frem.

ok, har ikke lige word på denne ocmputer, men tjekke ligger sneren, iøvrigt hedder den version VBA Visual Basic for Application.

Ok.

Ok, tror jeg ved hvad fejlen, det skyldes formentlig at du har valgt den kontrol der hedder image, jeg har ledt efter picturebox i word 2000 men kunne ikke finde nogle, man kunne heller ikke som vb 6.0 bruge formen som tegnested.

http://udvikleren.dk/Faq.aspx?tech=4&show=16

som der står der sakal man købe vb 6.0 du kan måse finde nogle version før gratis men så bør det ikke være mindre end 4.0 for at have nogelunde samme funktoonalt.

du kan også prøve at bruge dne henvisning der er, men det er ne kopi af vb 3.0 så det er begrænset hvad det kan.

du kan også prøve det nye sprog vb.net det minder lidt om vb men er helt andet sprog, men der kan du få gratis kompiler og editor.

mvh.
Thomas Christensen

Ok..
Hm.. det virker ikek når jeg vil installere, men ellers tak..
Lige et sidste spg. hvor meget koster VB 6.0 ca.?

Tjek .NET 2005 koster i hvert fald 1.200 kr. for den billigste og 7.500 kr. for den dyreste

http://www.proconsult.dk/katalog/soft/soft-a/soft-a60/
Er ikke sikker på at man kan købe VB 6.0 alene mere????

Indlæg senest redigeret d. 02.07.2006 18:00 af Bruger #1927
Hej..
Jeg har prøvet at lave tegenprogram ud fra den artikel der er her, link:
http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=4&id=156
Men allerede ved MouseMove går koden i smadre.
Den siger der er fejl i denne linje:
Private Sub picDraw_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
Som kommer øverst når man går ind på MouseMove.
Nogle der kan hjælpe?

Hvad siger den af fejl?

Når jeg vil afspille det kommer der en pop-up hvor der står "Compile error:
Method or data member not found"
Så kommer der en gul pil ud for "Private Sub picDraw_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)" som jo somsagt står automatisk i MouseMove. Linjen bliver og makeret med gul.

Når jeg vil afspille det kommer der en pop-up hvor der står "Compile error:
Method or data member not found"
Så kommer der en gul pil ud for "Private Sub picDraw_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)" som jo somsagt står automatisk i MouseMove. Linjen bliver og makeret med gul.

og du har huske at ombøde din pictureboks standart navn til PicDraw, noget ttyder påa tden ikke kan findet entent komponent og ellers funktionen.

Hvilken version af vb? bruger du?

Picture boksen hedder picDraw, bruger den start version der følger med altså 1.0, men vil meget gerne have en bedre version så et link eller noget ville ikke være helt ringe :D

Picture boksen hedder picDraw, bruger den start version der følger med altså 1.0, men vil meget gerne have en bedre version så et link eller noget ville ikke være helt ringe :D

Følger med hvor fra? Windows, Word excel?

ok, har ikke lige word på denne ocmputer, men tjekke ligger sneren, iøvrigt hedder den version VBA Visual Basic for Application.

Ok.

<< < 12 > >>
t