C#, Visual C++ eller tredje?

Tags:    c#

Har i lang tid gerne ville lære et programmeringssprog. Jeg har læst en smule om c++, java og selvfølgelig om .NET (C# etc.)

Jeg har læst mange steder at folk anbefaler at man "hopper" på .net vognen, da det skulle gøre det lettere at programmere GUI's.

Dog ser jeg at der både findes C#, VB.net C++.net og hvad der ellers nu er. Jeg tænkte at C++.net var noget for mig da jeg allerede har læst om det. Men så læser jeg her på siden at det alligevel ikke er rigtig C++? Og mange anbefaler C# i stedet.

Jeg har også kigget på ganske almindelig C++, og så evt. bruge QT eller lignende til at lave GUI's med. Da det kunne være meget fedt at skrive cross-platform programmer.

Men vil primært skrive til windows til at starte med.

Så vil høre Jer mere erfarne programmører om jeres mening om hvad jeg skulle vælge.

Skulle måske lige tilføje at jeg ikke er helt ny inden for programmeringsverdenen. Jeg programmerer meget i PHP.

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2006 16:56 af Bruger #6788
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan få Visual Studio 2005 gratis som express version: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/

Den vil jeg anbefale dig at bruge. Og i forhold til hvilket sprog du skal vælge synes jeg også at C# er det rigtige :)

Hvis du går efter en hurtig metode til at lave GUI på windows så gå efter C#

Hvis du vil lave cross platform så undgå VisualC++ men vælg en anden C++ compiler og et GUI lib som QT eller wxWidgets.

Jeg tror ikke at der er meget fremtid for C++ inden for .net og jeg tror ikke meget på .net uden for windows (ja, jeg ved godt at det er muligt).

Okay, takker for svaret. Tror jeg vil give mig i kast med C#

Jeg har læst om den IDE der hedder SharpDevelop. Er det en IDE I kan anbefale, eller findes der andre bedre IDE'er (skal være gratis).

Okay takker for svarene.

Bertel, hvis du lige poster et svar så giver jer point.

Jeg samler ikke på point.
Du kunne også overveje java.

Jeg samler ikke på point.
Du kunne også overveje java.

Okay. Jeg siger tak for svarene alligevel.

t