lille "form" problem

Tags:    html css

davs ;)
ved ikke om det er her jeg skal poste da jeg har lavet siden i php... men regner med at mit problem har noget med css at gøre ;)

jeg har en index.php, login.php og style.css
i min index.php bruger jeg
Fold kodeboks ind/udKode 

i min style.css har jeg en der ser sådan her ud
[code="CSS"]
.input2 {
font-family: Tahoma;
font-size: xx-small;
height: 18px;
}
[/code]

og til sidst i min login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

i login.php er det selvfølgelig en form... men ingen grund til at tage hele koden med ;)

som i kan se i login.php har jeg en text(username), password(password) og 2 billeder hvor jeg bruger den ene som submit knap

mit problem er så at den plasere username og password halvt nede i forhold til knapperne
lidt svært at forklare... men kig HER for lige at se et billed af problemet

jeg har prøvet med align og valign diverse steder med kan ikke rigtig få dem til at flytte sig
username og password er jo 18px høj og mine billeder er 29px høj så det burde kunne lade sig gøre at få dem til at "stå på samme linie"

håber der er nogen der kan hjælpe

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne prøve at lave det i tabeller... Er ikke lige den bedste til css og sådan noget, men tror det er muligt med tabeller.

Fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2006 15:36 af Bruger #7826
Bare smid en align="middle", "top" eller "bottom" ind i billederne... Det er helt klart det letteste...
Da det alligevel ikke er valid xhtml...

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2006 22:09 af Bruger #6546
prøver jeg da lige ;)

af en eller anden grund laver det lort i hele koden

den stopper med at hente siden der hvor login systemet bliver hentet

Hmm nå... Ja så ved jeg det ikke lige :) er ikke den bedste til css :D

Du kan fx forsøge med vertical-align:middle; eller vertical-align:bottom; i den klasse. Men uden at se hele koden er det svært at sige... Giv os en URL.

Det er stadigvæk dårlig skik, Jeppe, hvad enten det er HTML eller XHTML, og hvad enten der bliver brugt anden præsentationel-markup i koden (border="0"...). Og hvorvidt det er "klart det letteste" afhænger af formålet; hvis det er noget han skal genbruge andre steder, er det netop nemmere at anvende en klasse.

Men det var forresten ikke input2-klassen vertical-align skulle defineres i, men derimod en anden klasse til billederne...

t