Genvejen til programmøruddannelse

Tags:    diverse

Håber jeg kan finde lidt hjælp til at komme videre her...

*A*, hvor jeg er:
Uddannelse: HG2, med speciale i IT & administration
Butiksassistent, udlært i Hi-Fi Klubben
Konstabel i forsvaret
Erfaring: Områdeansvarlig for computer afd i Bilka
Souschef i Hi-Fi Klubben
Fredsbevarende soldat i Kosovo
3 års programmering i VB på hobbyniveau
Nu i gang med at læse C#

*B*, hvor jeg vil hen:
Det jeg vil, er at på kortest mulige tid, at opnå kvalifikationerne til at søge et job som programmør.

En af mulighederne som jeg ser det er at tage en certificerings pakke som MCAD.
Jeg har desværre hørt fra flere sider at en grunduddannelse vejer væsentligt tungere når der skal ansættes nye folk.
Det eneste jeg kan finde i den dur (der ikke tager flere år) er Datanom. Desværre ser det ud til at denne uddannelse ikke udbydes mere...

Jeg håber du har et bud til hvordan jeg hurtigst kan komme vidre, eller evt. et bud på hvem der ved det.

På forhånd tak

Kortest mulig tid er at satse på at få et job som "ufaglært" udvikler. Det vil jeg dog ikke anbefale. Jeg vil anbefale dig at læse enten datamatiker, softwareingeniør eller datalog. Datamatiker er den korteste, men det er svært at komme direkte ud i udviklerstillinger efter Datamatiker, så man kan gå videre på uni og hoppe ind midtvejs i Datalog med en datamatiker. Tror desværre ikke der er en nem vej til dit mål... det er hårdt arbejde.

Og nej, en certificering er ikke løsningen... man lærer ikke at programmere med en certificering. Man lærer kun at bestå en eksamen, og så håber man i sit stille indre at det kan ses på lønsedlen i næste måned, ellers fylder det godt i ens CV :-)

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2006 14:08 af Bruger #2730
Datalogi er vejen frem :) Eller datamatiker.

Jeg efterlyser jo ikke en uddannelse som datamatiker eller lign. -----> (der ikke tager flere år)

Men noget lign Datanom?

t