Resize console app

Tags:    delphi

Jeg har lavet følgende kode til at resize en console application. Men det virker ikke så godt. Der kommer bare nogle scrollbars. Vil gerne have selve vinduet større

Fold kodeboks ind/udKode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
tja, så lad da gå :P

Var så lidt :)



Hej Jonas,
sidder desværre på skolen, uden min bærbar og derfor uden Delphi ... så eksempler må evt. lige vente til senere :)

Men ... fandt det her på msdn

"To change the size or location of a screen buffer's window, use the SetConsoleWindowInfo function. This function fails if the specified window-corner coordinates exceed the limits of the console screen buffer or the screen. Changing the window size of the active screen buffer changes the size of the console window displayed on the screen."

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/console_handles.asp

umidelbart er vi ude i noget alla

oki.. let renskrivning skulle der til, men det virker :)
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er dog på ingen måde prøvet af :)





Indlæg senest redigeret d. 17.03.2006 12:05 af Bruger #1330
Kan du prøve at lave et eksempel når du har delphi foran dig igen? Det overstående kan jeg ikke få til at virke. Hvis jeg copy paster koden får jeg et meget bredt og ikke særligt højt vindue (selvom alt er sat til 100 :S) og ændrer jeg i nogen af værdierne blev vinduet normal-størrelse, som om jeg ikke have gjort noget som helst.

Edit: ok fik læst det med limitations omkring størrelsen, så følgende virker

Fold kodeboks ind/udKode 


Tak for hjælpen, det hjalp mig godt på vej. Post et svar hvis du vil have points.




Indlæg senest redigeret d. 17.03.2006 14:18 af Bruger #3275
Vaersgo



t