Sessions

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej, hvis jeg opretter en session, hvordan får jeg den så til at slette sigselv efter 1 min ???

Hurtig svar tak!!

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, hvis jeg opretter en session, hvordan får jeg den så til at slette sigselv efter 1 min ???

Hurtig svar tak!!

En session bliver automatisk slettet når brugeren lukker sin browser. Du kan derimod sætte en cookie der bliver slettet efter et minut ved at skrive:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis altså det er PHP. Du har jo ikke nævnt noget om hvad du laver.

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2006 20:48 af Bruger #5426
Det er til en tagwall, hvor jeg ville lave en session på den som sidst skrev en tag, med personens ip. Og efter 1 min skulle den så slettes hans ip igen. Kender ikke rigtigt til cookies, så det ville være fedt hvis der var en måde at gøre det på i session! :D

Hvad skal du bruge en session med personens ip til?

sån at den tjekker den, det kunne også være en random id, men bare sån at den person ikke kan tagge 2 gange inde for 1 min... Der er nemlig nogle som godt kan lide at spamme min tagwall.. :S

Logger du personens IP sammen med indlægget i din database? For i så fald kan du jo bare gå ind i databasen og tjekke om personen med den IP har skrevet inden for det sidste minut.

ja det gør jeg, hvordan får jeg den til at tjekke for 1 min siden?

Prøv at lave et ekstra felt til dato / timestamp i din tagwall tabel. Så kan du jo sammenligne tiden i databasen med den nuværende.

med noget som: if (now() = $now){ blah blah?

med noget som: if (now() = $now){ blah blah?

Sessions er sådanset en udemærket idé hvis det kun drejer sig om 1 minut.
Gem et timestamp i en session ($_SESSION[last_wrote] = time();), og når de så skriver i gæstebogen siger du bare
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis de så lukker browseren ned og starter op igen på siden, så er de fandme stenern, så det er småproblemer at bygge mod..

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2006 13:20 af Bruger #4265
<< < 12 > >>
t