Fremstilling af logo

Tags:    grafik webdesign

<< < 123 > >>
Hej

Jeg skal bruge et logo til min personlige hjemmeside, som indeholder info om mig og mit lille fritids firma hvor jeg designer hjemmesider, er bare ikke så god til at lave et logo selv. Navnet på fritids firmaet er Z-Design, og jeg skal bruge et stilfuldt og pænt logo som både kan bruges på min egen side oppe i hjørnet og det skal kunne bruges der hvor man skriver copyright når man laver hjemmesider, og navnet skal indgå i logoet og så skal det illustere at firmaet har noget med IT at gøre.

Angående farver, så er man næsten frit stillet, for jeg har ikke lavet min egen hjemmeside endnu, men blålige farver vil være fint, kan godt lide blå farver, baggrundsfarven bliver nok denne: #ECE6BD. Jeg har ikke nogle motiver andet end at det skal kunne vise at firmaet arbejder med IT og så skal Z-Design indgå. Størrelsen er lidt sværere, fordi designet skal kunne skaleres sådan at man kan bruge det oppe i hjørnet og så skal man kunne bruge det nede i bunden af en hjemmeside, i forbindelse med copyright.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2006 16:53 af Bruger #1466
28 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har er jeg ikke god til at lave design men noget i dit indlæg undre mig lidt

... ligesom her på eksperten.dk og ...

Mig bekendt er det her Udvikleren.dk og ikke eksperten.dk ;)

[Ændret]
Lavede lige et...du skal bare lige vide at jeg ikke er god til at lave grafik (altså logoer og såan).

http://www.iosoftgame.hotserv.dk/z-design.gif

[/Ændret]

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2006 19:50 af Bruger #8254
Efter min mening er "Z" et meget flot bogstav, og når du kalder det Z-design så fortæller "design" hvad du laver men "Z" kendertegner firmaet! Altså man vil nok ikke huske siden for design men mere for dets Z!

Derfor syntes jeg bestemt at der skal være et stort Z i logoet, ligesom eksemplerne som folk har lavet!

Jeg mener også at da Z er et meget slangt bogstav, ville jeg skrive det med en meget enkel skrift. Evt. med en flot farve som passer til din hjemmeside/stil!

Har erfarret at enkelt kan være virkelig flot, og det ville jeg nemlig selv vælge til netop dette logo!

Ja som de andre også siger. Gør noget for at få dig et genkendeligt logo. Og der vil Z være perfekt.

Hvis jeg får tid ska jeg prøve at lave et udkast...

Jeg har lagt dit bidrag op på siden proprius

Bare iorden

Overvejer at arbejde videre på det, så kan evt. godt være jeg uploader et nyt...

lol havde lige lidt for lidt at tage mig til så her er hvad man kan spilde sin tid på når det sker.

http://donp.the-hive.dk/zdesign.html

Hovsa

Det er fordi jeg også har postet teksten inde på eksperten for at der var flere som kunne komme med nogle forslag til et logo.

Logoet skal være i 2D og ikke i 3D.

Jeg syntes også det skal være et stort Z og du har formentlig ret i det med at Z kendetegner firmaet og design kendetegner hvad firmaet laver.
Men kan ikke lige huske at jeg har nævnt at Z skulle være lille

Lavede lige et til ;) :

http://www.iosoftgame.hotserv.dk/z-design-logo.gif

Farver og opsætning kan ændres på opfordring ;)

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2006 20:29 af Bruger #8254
Proprius har du en PSD fil på det udkast du har lavet ?

<< < 123 > >>
t