Scanline

Tags:    delphi

Er bare lidt nysgerrig, men er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg bruger scanline property'en i et bitmap. Jeg har kigget på Delphis eget eksempel, men jeg forstår det ikke rigtig. Jeg har siddet og leget lidt med propertyen, men jeg kan kun få røde farer ud af den. Er det ikke meningen den skal indeholde rgb farver?
Vil blive glad hvis der er nogen der kan forklare hvordan den bruges, da jeg tror jeg godt kan bruge den i et af mine projekter.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
tbitmappens scanline property er en pointer der peger paa den foerste pixel i bitmappen. den record du skal bruge er typisk en 32 bit rgba farve.

Fold kodeboks ind/udKode 


der skal oprettes en pointertype af denne:
Fold kodeboks ind/udKode 


saa laver du en var i den procedure hvor du vil tegne pixels:
Fold kodeboks ind/udKode 


sig endelig til hvis at det ikke er rigtigt. har desvaerre ikke adgang til delphi her. bemaerk at dette kun virker paa 32 bit bitmaps. hvis du vil lave 24 bit bitmaps saa skal du bare fjerne a typen i trgba

Hilsen Jeppe



Indlæg senest redigeret d. 15.03.2006 18:39 af Bruger #782
Hej jeppe.
jeg kan desværre ikke få det helt til at virke. jeg har skrevet følgende procedure

Fold kodeboks ind/udKode 

resultatet bliver en hvid firkant med undtagelse af den første lodrette linie som er sort.

mangler der ikke også noget i den inderste for-løkke? jeg kan i hvert fald ikke se, at i2 bliver brugt til noget.



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2006 19:35 af Bruger #6384
Fold kodeboks ind/udKode 


Hehe.. glemte lige at increase pointeren :)

Jeppe



jeps, det var det der manglede. det fungerer fint nu, så jeg siger mange tak. :)



t