Drop-effekt

Tags:    delphi

Hejsa. Jeg har et lille problem. Jeg kunne tænke mig at lave en drop-effekt i en striggrid (i hvert fald det princip jeg vil bruge). Når man trykker på en knap skal der altså ske det, at det ser ud som om, at et 'X' falder til bunden i en stringgrid, således at X'et tager et stykke tid t at bevæge sig fra felt til felt mod bunden. Når bunden er nået skal X'et blive liggende. Jeg regnede egentlig med, at jeg kunne bruge sleep(t) til dette, men det ser ikke ud til at virke. Min kode kan i se i kodeeksemplet.

Fold kodeboks ind/udKode 


Der sker altså ikke det, som jeg egentlig troede der ville ske. Det der sker er, at der går noget tid hvor man intet kan gøre, og så ligger krydset pludseligt i bunden. Man ser altså ikke brikken falde til bunden. Nogen som kan forklare dette? Eller nogen som har et andet forslag til at få tiden t til at løbe på anden vis end ved sleep?



Indlæg senest redigeret d. 14.03.2006 16:55 af Bruger #9682
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Før i tiden havde jeg altid et lille stykke kode som kunne erstatte sleep produceduren, men da jeg vidst har smidt det væk ( :'( ) så vil jeg lige se om jeg kan genskabe det:
Fold kodeboks ind/udKode 

Garantere ikke at det virker, men det burde det gøre, og da jeg ikke kan huske Delphi's syntax mere, kan det være du lige skal rette lidt i det :D. Held og lykke med det du.



Mange tak for svaret!!!



t