AD-Aware stopper

Tags:    diverse

Min far har pludseligt fået en noget mærkeligt problem. AD-Aware er begyndt at fryse når den når til mappen c:\\windows\\$ntservicepackuninstall$. Den stopper ved en zip fil som har været oprettet siden september 2004 og problemet er først lige opstået for et par dage siden. Jeg har kigget i HijackThis men har ikke kunne finde noget der så skummelt ud. Det eneste jeg lige har undret mig over er at der er kommet en ny genvej i start som hedder Microsoft Update (ikke Windows Update) som har et ikon som forestiller en skærm med en blå pil. Umiddelbart ligner det bare en genvej til MS Update. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Evt. hijcakthis-log
Fold kodeboks ind/udKode 

Den førnævnt genvej peger på C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\rundll32.exe C:\\WINDOWS\\system32\\muweb.dll,LaunchMUSite

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2006 08:24 af Bruger #3275
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well, Microsoft Update genvejen ville jeg helt klart fjerne. Derudover kan jeg kun anbefale at scanne med noget andet end Ad-aware som er blevet dårligere og dårligere. Scan evt med Microsofts eget Antispyware som nu hedder "Windows Defender" eller prøv Ewido som også er ganske lækkert.

Well, Microsoft Update genvejen ville jeg helt klart fjerne. Derudover kan jeg kun anbefale at scanne med noget andet end Ad-aware som er blevet dårligere og dårligere. Scan evt med Microsofts eget Antispyware som nu hedder "Windows Defender" eller prøv Ewido som også er ganske lækkert.

Ok, fandt lige det her på nettet

Microsoft Update is like a new version of Windows Update, it checks for Windows Updates, Drivers, etc + MS Offie updates as well, new interface etc :)

Lukker tråden.

t