Motion fortsætter uden flere keyframe

Tags:    grafik webdesign

Hvordan sætter man sin overskrift til at blive ved med at bevæge sig som, man joh sætter den til fra starten, men gider bare ikke skal have 100 hvis af keyframe, og får en rimelig lang Animation film linie eller hvad det nu hedder

Mvh. Jacob Veile

8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke lige om det er det her du mener, men måske kunne du få hjælp her?

http://flashmx2004.com/forums/index.php?showtopic=7732&hl=replay+animation

Jeg er ikke sådan rigtigt inde i Flash, så måske du selv kan finde på noget bedre at søge under - det virker som om der er rigtig meget aktivitet på forummet - http://flashmx2004.com

Jeg forstår heller ikke rigtig spørgsmålet.
Bevæge sig... hvordan bevæge sig? x/y retning?

Under alle omstændigheder går jeg ud fra at du har behov for at styre din animation vha. scripting.

Hvis du har et movieclip, kan du eksempelvis tildele flg. actionscript (til selve obejktet!) for at få objektet til køre langs x-aksen.

Fold kodeboks ind/udKode 

nb. ikke et objekt i Flash 8 forstand, men et symbol.

Mener du at den bare ska gentage sig hele tiden:
så lav din flash og lav et par frames hvor den holder den sidste motion. Når dette er gjort burde du kunne sætte din flash ind og så kører den igen og igen.

Hvis du mener at den skal stoppe efter den er færdig og IKKE gentage sig:
Så skriv i den sidste frame stop(); i din action-kode. Spørg hvis du er itvivl...

Hvis du har Flash MX 2004/8 Proffesional kan du benytte dig af component klassen 'Tween'.

Det er uhyre simpelt - smæk din overskrift ind i et movieclip og giv det et instance name, og brug så følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har stort set blot pastet fra hjælpefilen i Flash 8 Proffesional - kik selv i Component Language Reference under 'Tween class'

- Ben

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2006 16:23 af Bruger #9725
hmm forstår ikke helt spørgsmålet, men hvis du bare vil have filmen til at starte forfra, så skriv gotoAndPlay (1)hvis det ikke er det så uddyb lige

Hvad snakker vi her? Flash? ImageReady?

Jeg forstår heller ikke helt dit spørgsmål, kan du prøve at forklare det på en anden måde?

Ups.. macromedia flash mx 8

t