Perl, hvor er det henne?

Tags:    udvikleren.dk

User
Bruger #31 @ 13.03.06 09:39
Hej alle udviklere !

Det er nu ved at være nogle år siden jeg har været her på siden for at lærer noget nyt, og nu står jeg i den situation at jeg skal have lært Perl. Så hvorfor ikke tjekke tilbage til sine gamle rødder hvor man lærte; Delphi, PHP, MySQL og HTML for første gang.

Derfor spørg jeg, hvorfor er perl blevet overset herinde? Det er stadig et af de mest dynamiske og kraftige programeringssprog til dato, som er platform independent.

Hej Mads,

Fordi interessen tilsyneladende ikke er specielt stor. Jeg kan ikke engang huske hvornår en person sidst har spurgt efter Perl, så det er nok ved at være noget tid siden :)

Mvh.

Kasper (TSW)

User
Bruger #31 @ 13.03.06 11:31
Hej Mads,

Fordi interessen tilsyneladende ikke er specielt stor. Jeg kan ikke engang huske hvornår en person sidst har spurgt efter Perl, så det er nok ved at være noget tid siden :)

Det er jo ærgeligt :)
Men tror faktisk hurtig folk vil finde interessen hvis de fandt ud af hvor mange muligheder der findes i perl :)

Men tror faktisk hurtig folk vil finde interessen hvis de fandt ud af hvor mange muligheder der findes i perl :)

Så skriv en artikel om emnet!

Han kunne også lade være :D Perl. Hvad skal man dog bruge det til?!

Hej alle udviklere !

Det er nu ved at være nogle år siden jeg har været her på siden for at lærer noget nyt, og nu står jeg i den situation at jeg skal have lært Perl. Så hvorfor ikke tjekke tilbage til sine gamle rødder hvor man lærte; Delphi, PHP, MySQL og HTML for første gang.

Derfor spørg jeg, hvorfor er perl blevet overset herinde? Det er stadig et af de mest dynamiske og kraftige programeringssprog til dato, som er platform independent.

Spørg dig dog ad i Generelt/diverse ? ...

Hej Mads,

Det er jo ærgeligt :)

HAHAHA, Mon dog :) Perl er et meget rodet sprog, som først er blevet fixet i den kommende Perl udgave, hvor sproget minder om dejlige sprog som fx. Ruby. Nogen grund til du lige vil bruge Perl og ikke andre sprog?

User
Bruger #31 @ 16.03.06 17:26
Spørg dig dog ad i Generelt/diverse ? ...

Indlægget var nu meget nøje placeret, da det har noget med Udvikleren.dk's valg af Teknologier, derfor er den postet herinde.

HAHAHA, Mon dog :) Perl er et meget rodet sprog, som først er blevet fixet i den kommende Perl udgave, hvor sproget minder om dejlige sprog som fx. Ruby. Nogen grund til du lige vil bruge Perl og ikke andre sprog?

Så kunne jeg jo spørge, hvor er Ruby så henne? ;)

For at være ærlig, så ved jeg ikke helt hvorfor jeg vil lege med Perl. Jeg har set flere større sites der benytter sig af Perl Web applications i stedet for PHP når det kniber, nok mest derfor jeg gerne vil lærer mere om emnet.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2006 17:29 af Bruger #31
t