brug at to mus(e?) på samme tid

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
haløj! forleden slog det mig hvor smart det kunne være at kunne bruge to mus (muse?) på en gang, altså at have to markøre på skærmen. så jeg begyndte at lede på nettet, men det eneste jeg fandt var en driver til brug i et andet program, ikke noget man kunne bruge til andre ting en det program.

anyway, mit spørgsmål er så: er der nogen der ved om der findes en driver eller program der gør dette muligt? eller om nogen kunne finde på at kode det? *host!* jonas *host!*

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Egentlig en sjov ide :) Jeg kan huske at man i et gammelt Settlers spil (måske Settlers 2?) havde mulighed for at spille med splitscreen sådan at hver spiller havde en markør på hver sin halvdel af skærmen, som man så styrede med 2 forskellige muse.

Jeg søgte lige lidt på nettet og fandt et par links du måske kan bruge.

http://link.mywwwserver.com/~jstookey/arcade/rawmouse/

http://wiki.daimi.au.dk:8000/cpntools-help/install_driver_for_multip.wiki?cmd=get&anchor=Install+driver+for+multiple+input+devices

http://cpnmouse.sourceforge.net/

Alle linksne kommer fra http://www.michaelbuffington.com/archives/2003/07/multiple_mouse.html

Nederst på siden er der en der skriver:
I HAVE FOUND IT!
here it is, gentlemen, the holy grail!
so i posted the project on one of these bidding websites (where you can get indian programmers to bid on your project), thinking that I could get someone to do it on the cheap. someone emails me back that the program exists! he is a lifesaver!! i installed it, and it works!!!!
here's the info:
http://cpnmouse.sourceforge.net
here's how i got it to work. plug in both of your mice and download the driver, and then follow the directions there to set it up on your system. you may need to follow the trouble shooting and add a line or 2 of code to configure it for your mouse (it's not too hard). then follow the instructions and set the driver to the two mice you have installed on your computer. then, download ordinary-binary-0.1.0.zip and run this program. it should say that it detects 2 mice running the program. and then it works!!!!! you need to run the ordinary.exe program every time you want to activate the two mice.
i am no expert on this, so i can try to help you out if you need it with installation, but no promises!
enjoy guys!
-ariel

Jeg har ikke testet det, men det ser da ud til at det er muligt. Held og lykke :)

haløj! forleden slog det mig hvor smart det kunne være at kunne bruge to mus (muse?) på en gang, altså at have to markøre på skærmen. så jeg begyndte at lede på nettet, men det eneste jeg fandt var en driver til brug i et andet program, ikke noget man kunne bruge til andre ting en det program.

anyway, mit spørgsmål er så: er der nogen der ved om der findes en driver eller program der gør dette muligt? eller om nogen kunne finde på at kode det? *host!* jonas *host!*

Undre mig lidt. Hvorfor skulle det være smart at have to mus?
Jeg mener! Du har jo en arm, og at skifte mellen musene vil være et helvedes arbejde!

Det du søger er vært fald ikke indbygget i Windows, så du må regne med at det nok bliver rimelig svært af finde ud af!

Jeg mener! Du har jo en arm, og at skifte mellen musene vil være et helvedes arbejde!

... de fleste mennesker har vel to arme? :D
hehe
Nej jeg ved heller ikke hvordan det skulle være muligt.

tja theis, det smarte ville vel være at kunne betjene 2 funktioner på en gang. Tag nu 3d grafik, en mus til at rotere modellen og en til at manipulere den. Eller photoshop, en mus til at bevæge billedet og en til at tegne. Eller strategispil, en mus til at kigge rundt med og en til at bygge ting/kæmpe med. jeg kan da godt komme med flere eksempler hvis det skulle være.

Og jeg vil da også mene at de fleste mennesker har to arme. Hvis du tænker på to mus og et keyboard, så er der en mus per hånd, og så må de deles om keyboardet.

Og nej, det er ikke indbygget i windows, det var derfor jeg spurgte her, farvedreng.

EDIT: mange tak martin! jeg kigger på det, hvis det virker så er der point til dig. mange tak igen!

Indlæg senest redigeret d. 12.03.2006 23:08 af Bruger #6260
Har lige testet cpnmouse. Det er rimelig buggy. Ikke noget der er værd at bruge efter min mening. Desuden understøttede driveren ikke min mus så da jeg trickede den til at virke virkede mit scrollhjul ikke længere. Men det ser ret nice ud at have 2 markører :P.

Det skal da bruges til at snyde i syvkabale. I kender vel godt det med at man ikke kan gøre mere, men hvis man bare kunne vende det der kort nede under, men man kan ikke bevæge musen hurtigt nok :lol:.

Det skal da bruges til at snyde i syvkabale. I kender vel godt det med at man ikke kan gøre mere, men hvis man bare kunne vende det der kort nede under, men man kan ikke bevæge musen hurtigt nok :lol:.

HAHA :D den var go'!!

hehe det sgu forsøget værd!!

men andet kan jeg ikke se man kan brug det til :|

Haha, prøver sgu lige :P

Edit: øv :(

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2006 09:00 af Bruger #3275
<< < 12 > >>
t