Sprog i Delphi 7 professional

Tags:    delphi

Hej.
Jeg bruger Delphi 7 Professional. Jeg har et problem med at lave delphi programmer på forskellige sprog. Jeg bruger Delphi's Resource DLL Wizard. Derved kan jeg f.eks. understøtte Dansk og Engelsk. Bruger jeg f.eks. "MessageDlg(Tekst_streng, mtInformation, [mbCancel, mbOK], 0);" kan denne så laves til Dansk og Engelsk via de lokale Projektnavn_DRC.RC filer. Ligeledes er der lokale versioner af formen, hvor man i f.eks. caption's kan indtaste lokalt sprog. Når man så har indtastet alt saver man og Build All Projects. Derved bliver der lavet sprogfiler, f.eks. project1.DAN o.s.v. Derefter virker det på de valgte sprog. Er det den rigtige måde at gøre det på?

Men jeg har et problem med f.eks. Delphi's standard komponenter under Dialogs. Hvis jeg sætter en ColorDialog ned på formen, virker den fint til valg af farver. Men jeg aner ikke hvordan man ændrer sprog i denne. Den har tilsyneladene ingen properties, hvor man kan ændre sproget i den. (Jeg formoder det er samme problematik med visse andre Delphi standard komponenter). Jeg har tyndlæst alle Delphi's hjælpe filer, samt de delphi bøger jeg har, men intet brugbart fundet. Mit spørgsmål er så: Hvordan ændrer jeg sprog i en ColorDialog og andre tilsvarende komponenter i Delphi?

MVH
Wilhelm.



til teksten i dine dilog'er kan du bruge:

resourcestring Tekst_streng ='blablabla';

denne constant skulle gerne kunne findes i din recource-fil og herefter oversættees via Delphi's Resource DLL Wizard







Indlæg senest redigeret d. 27.03.2006 23:53 af Bruger #9671
til teksten i dine dilog'er kan du bruge:

resourcestring Tekst_streng ='blablabla';

denne constant skulle gerne kunne findes i din recource-fil og herefter oversættees via Delphi's Resource DLL Wizard


OK.
Jeg har prøvet at bruge resourcestring. Jeg lavede så en Tekst_streng='1234567890'. Tekst_streng udskrev jeg så i en Showmessage(Tekst_streng);.
Derefter opdaterede jeg sprogfilerne i Delphi's Resource DLL Wizard. Derefter Build All Projects. Jeg kunne så finde denne konstant, i den lokale resource fil på dansk. Så rettede jeg den til 'Hallo' og Build All Projects. Ved program kørsel stod der så 'Hallo' på skærmen i aktuelle Showmessage(Tekst_streng);.
Dvs. man kan brugerdefinere konstanter, der kan laves lokale versioner af.

Men jeg har stadig problemet med f.eks. et ColorDialog1 objekt. Hvordan kommer jeg ind i dette og tildeler relevante properties disse konstanter?

MVH
Wilhelm





t