felt deles op og udskrives efter felt orden

Tags:    asp

Hejsa

Jeg har en database som ser ud som følgende:

Rkfoelge Navn
100......Oldemor
200......Oldefar
210......Mor
211......Mig
220......Far
300......Oldefars bror

Dette skulle gerne kunne søges og skrives ud som følgende

Oldemor
Mormor
..Mor
....Mig
..Far
Oldefars bror

Altså:
Alle med 00 som de sidste to tal skal være niveau 1
Alle med 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 og 90 skal være niveau 2 - under den rigtige niveau 1 som bestemmes af den første karakter i feltet
Alle med 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 som sidste karakter skal være niveau 3 - under den rigtige niveau 2, som bestemmes af den første karakter i feltet samt anden karakter i feltet.

Hvordan løser jeg ovennævnte?

Jeg ved ikke hvordan jeg spiller feltet op og hvordan jeg så kommer ind i en rekursiv forespørgsel mht. til dette.

mvh
simsen

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den nemmeste løsning på problemet, må være at hente alle rækkerne sorteret efter Rkfoelge, da alle niveauerne så vil ligge rigtigt under hianden. Det eneste der så skal gøres, er at rykke teksten ind. Hvor langt det skal rykkes ind, kan vi gøre ved at lave helttals division med først 10, og hvis der er nogen rest (resten ved helttals divison findes vha. "mod") må tallet ende på [1..9], hvorfor det skal rykkes helt ind ("...."). Ligeledes laves der helttals division med 100. Et ikke testet kode foreslag (feltet Rkfoelge skal i databasen være af typen integer):

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge det :)

Indlæg senest redigeret d. 12.03.2006 11:56 af Bruger #2416
Har opgivet denne her metode - men du får lige point alligevel for at forsøge at hjælpe mig :-)

mvh
simsen

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2006 09:42 af Bruger #6324
t