database sti

Tags:    asp

jeg har et problem med at connect til min database jeg bruger følgen forbindelse string
Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg får denne fejl
Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan sætter jeg så iis kan læse fra d:\\domains\\aspfox.dk\\db

da jeg så ikk skal ændre det før jeg uploadet det til den rigtigt side

og ja jeg har søgte som en gal på google

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, som sagt har det ikke noget at gøre med at du ikke har forbindelse til databasen, men derimod at:

"SELECT * FROM bruger WHERE intbrugerid=" & Session.SessionID

Ikke retunerer nogen række. Sandsynligvis fordi du ikke har indsat nogen bruger med i tabellen med et intbrugerid der svarer til Session.SessionID. Og derfor laver den fejl, når du prøver at hente en værdi fra en række der ikke findes. For at tjekke for om rækken eksiterer, kan du gøre noget lign.:

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har et problem med at connect til min database jeg bruger følgen forbindelse string
Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg får denne fejl
Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan sætter jeg så iis kan læse fra d:\\domains\\aspfox.dk\\db

Den fejl skyldes ikke, at du ikke har forbindelse til databasen, men derimod at den SQL-query du laver mod databasen, ikke retunerer nogen række(r). Hvad står der på og omkring linje 45?

det er det her der stå mellem linje 39 og 51
Fold kodeboks ind/udKode 

det hjælp men nu får jeg denne fejl på localhost
Fold kodeboks ind/udKode 

men ikke på http://www.aspfox.dk/andet/max-koeb/index.asp

Okay, hvis jeg skal have nogen chance for at hjælpe, vil koden omkring linje 77 nok hjælpe :-)

min fejl kode fra 67 til 87
Fold kodeboks ind/udKode 

Er du sikker på at session("id") er sat til en værdi på det tidspunkt koden udføres?

Prøv at udskrive strsql3 lige efter du har sat den:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så udkommenter (med ') linjerne bagefter, så der ikke kommer nogen fejl, og du derved kan se hvad den udskriver.

det er den ikk men hvorfor kan det være at det virke på min hjemmeside www.aspfox.dk og ikk på localhost er der noget jeg skal gøre for at den laver session ordentlige på localhost da det de lige skrev virker den skriver "
SELECT * FROM pris WHERE intbrugerid= "

det hjælp men det var fordi jeg havede omdøbt global.asa til global.asp for de den lave fejl men har fix det jeg have ikk givet iUSER_* bruger adgang til mappe med databasen

men tak for hjælpen og selv om jeg selv løst det for du alle UP da de prøved at hjælp mig

mange tak for hjælpen

t