Velkommen til en ny Udvikleren.dk

Tags:    udvikleren-info

Velkommen til et funklende nyt Udvikleren.dk! Efter at sitet har kørt i over 5 år på samme platform (dog omskrevet flere gange undervejs), forsøger vi os nu med en version der kører på en helt anden backend. Sitet er med andre ord blevet 100 % omskrevet, ikke en eneste linje kode er genbrugt. Vi er gået fra PHP til ASP.NET 2.0, en forholdsvist ny platform. Faktisk er version 2.0 af .NET frameworket stadig så ny, at langt størstedelen af sitet blev udviklet på beta 2. Heldigvis kører den uden problemer videre på den endelige version. Det der har forårsaget flest problemer har faktisk været at få konverteret alle de gamle data. Udvikleren kører nemlig heller ikke længere på den gode, gamle MySQL platform, men bruger nu en MSSQL server som backend. Efter ønske fra brugerne har vi konverteret alle de gamle forumtråde, så de også er med på den nye version af sitet. Artikler, bøger og ressourcer er naturligvis også konverteret.

Udover et totalt nyt design, vil I nok opleve at de fleste ting fungerer nogenlunde på samme måde som før. Der er ikke specielt mange nye features, af den simple grund at der var rigeligt at lave ved blot at sørge for at alle de eksisterende funktioner kom med. Den største nyhed er nok muligheden for at få vist RSS feeds på forsiden af Udvikleren.dk, samt mulighed for at få RSS feeds for de forskellige forums, nyeste artikler osv. En af de store mål med denne version af Udvikleren.dk har været at få et bedre administrativt system. Før var man enten co-admin med alle de rettigheder der hørte med, eller også var man ikke. Derfor var vi mere tilbageholdende med at udnævne co-admins. På det nye site kan vi uddele specifikke rettigheder til specifikke brugere, uden at de nødvendigvis får adgang til alle de andre ting. Fx har redaktører fået rettigheder til at lukke tråde, og vi vil samtidig forsøge at finde folk der er egnede til at godkende/afvise boganmeldelser, ressourcer osv. Og bare rolig, der skal nok komme flere nye features med tiden :)

Vi har forsøgt at teste sitet så godt igennem som muligt, men der vil sikkert være fejl rundt omkring. Skriv endelig om dem i denne tråd, eller brug Kontakt formularen. Jeg vil forsøge at få tingene rettet så hurtigt som muligt :). Ellers er der vel ikke så meget andet at sige end rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk! Jeg håber meget at I bliver glade for den – skriv endelig hvad I synes her i tråden. Enjoy :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja det er Pelle :P

Mvh.

Kasper (TSW)

LOOL, så må du jo kende DJ Vodka :D, Pelle

Pelle Ravn, er det dig der har lavet narto :P?

Som kasper siger, yes sir ;)

LOOL, så må du jo kende DJ Vodka :D, Pelle

Ja ham der Alex tingen ? ;)

Jepper, ham Alex. Han viste mig narto. Lidt for nice :D

Hej alle,

Så svarer jeg lige lidt igen :)

Mht. de radiobuttons så bliver de som sagt disabled alt efter om de kan bruges eller ej. De kunne lige så let skjules, men jeg synes umiddelbart at det er en god ting at de er der, så de gør opmærksom på hele UP systemet og hvordan det fungerer. Her i IE er det i øvrigt meget let at se at den er disabled :)

Der er også et par stykker der har spurgt efter citater i QuickPost boksen, men det kommer ikke. Den er, sjovt nok, til hurtige svar. Vil man svare "rigtigt" på et indlæg, kan man bruge Besvar :)

Mht. grupper er det ikke noget I skal regne med at se lige foreløbig. Som vi allerede har diskuteret, er det en feature der tager rimeligt lang tid at kode op igen, og som ikke blev brugt af specielt mange.

Mht. adminsystemer: Ja det hele er blevet lidt lettere, men der er stadig ikke fundet nogen personer til at hjælpe med at varetage disse opgaver. Jeg regner dog med at forsøge at sætte noget i gang snarligst :)

Kaare: jeg vil tillade mig at spille "diktator kortet" her - hvis der bliver skiftet toplogo, så er det fordi at en eller anden person har lavet et nyt logo som jeg slet ikke kan stå for :). Der bliver ikke umiddelbart nogen afstemning, og slet ikke når der kun er kommet 2 (i øvrigt ganske okay) forslag.

Pelle: Hehe nej hovedet er ikke tegnet efter mig, eller det tror jeg i hvert fald ikke - du er dog ikke den første der spørger :). Du kender jo også Ronni "Egern" Egeriis - det var ham der lavede de avatars der blev brugt på tidligere versioner af sitet, og som i øvrigt stadig bruges af dem der ikke har uploadet en ny avatar. Logoet forestiller den første avatar, aka. avatar nummer 1, som jeg i øvrigt brugte før i tiden. Om den avatar så rent faktisk er lavet efter et billede af mig ved jeg ikke, men jeg tror det nu ikke ;). Mht. den bug du nævner skulle den gerne være fixet :)

Ah ja, og til folk der havde problemer med Besvar knappen: Det skulle gerne være fixet nu :)

Mvh.

Kasper (TSW)

jeg tænkte med nogle af de der avatars der var på den gamle side, kommer de ikke igen så man kan vælge et andet eller nogle helt nye avatars, eller er det bare mig der ikke kan finde dem?

Hvad med UdvClient?

Den virker ikke mere!

Kommer den til at virke?

Ellers er det nye design bare for fedt ;)

WTF??? Hvad sker der for det første indlæg??

Edit: nå nu er det normalt igen før stod der bare
Edit2: har en bug til dig Kasper: http://decko.hotserv.dk/bug.png

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2006 11:48 af Bruger #3275
Det kan godt ske at det er blevet nævnt, men nu hvor "konkurrencer" er fjernet, betyder det så også at der ikke vil blive arrangeret julekonkurrencer mm. længere?

Og hvordan ser det ud med søgeværktøjet?

t