Velkommen til en ny Udvikleren.dk

Tags:    udvikleren-info

Velkommen til et funklende nyt Udvikleren.dk! Efter at sitet har kørt i over 5 år på samme platform (dog omskrevet flere gange undervejs), forsøger vi os nu med en version der kører på en helt anden backend. Sitet er med andre ord blevet 100 % omskrevet, ikke en eneste linje kode er genbrugt. Vi er gået fra PHP til ASP.NET 2.0, en forholdsvist ny platform. Faktisk er version 2.0 af .NET frameworket stadig så ny, at langt størstedelen af sitet blev udviklet på beta 2. Heldigvis kører den uden problemer videre på den endelige version. Det der har forårsaget flest problemer har faktisk været at få konverteret alle de gamle data. Udvikleren kører nemlig heller ikke længere på den gode, gamle MySQL platform, men bruger nu en MSSQL server som backend. Efter ønske fra brugerne har vi konverteret alle de gamle forumtråde, så de også er med på den nye version af sitet. Artikler, bøger og ressourcer er naturligvis også konverteret.

Udover et totalt nyt design, vil I nok opleve at de fleste ting fungerer nogenlunde på samme måde som før. Der er ikke specielt mange nye features, af den simple grund at der var rigeligt at lave ved blot at sørge for at alle de eksisterende funktioner kom med. Den største nyhed er nok muligheden for at få vist RSS feeds på forsiden af Udvikleren.dk, samt mulighed for at få RSS feeds for de forskellige forums, nyeste artikler osv. En af de store mål med denne version af Udvikleren.dk har været at få et bedre administrativt system. Før var man enten co-admin med alle de rettigheder der hørte med, eller også var man ikke. Derfor var vi mere tilbageholdende med at udnævne co-admins. På det nye site kan vi uddele specifikke rettigheder til specifikke brugere, uden at de nødvendigvis får adgang til alle de andre ting. Fx har redaktører fået rettigheder til at lukke tråde, og vi vil samtidig forsøge at finde folk der er egnede til at godkende/afvise boganmeldelser, ressourcer osv. Og bare rolig, der skal nok komme flere nye features med tiden :)

Vi har forsøgt at teste sitet så godt igennem som muligt, men der vil sikkert være fejl rundt omkring. Skriv endelig om dem i denne tråd, eller brug Kontakt formularen. Jeg vil forsøge at få tingene rettet så hurtigt som muligt :). Ellers er der vel ikke så meget andet at sige end rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk! Jeg håber meget at I bliver glade for den – skriv endelig hvad I synes her i tråden. Enjoy :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Og så er det vel ikke så svært at lukke et vindue hvis det ikke ønskes!

Ja, man kan da sagtens lukke vinduet igen, men hvorfor gøre det så besværligt, og hvis man så lukker vinduet kan man jo ikke komme ind på siden. Det er ret nemt at få et normalt link til at åbne et nyt vindue, men det er umuligt i de fleste browsere at få popup-links til at åbne normalt. Links, der åbner nye vinduer er noget lort, men hov, det er vidst lidt off-topic...

Denne tråd har 0 visninger...

Linket på klokkeslettet for hver post er ret smart - hvis det virkede.

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 21:24 af Bruger #3143
Hey alle,

Så forsøger jeg lige at svare på alle kommentarerne igen - keep them coming :)

Nyhedslinks på forsiden bliver ikke ændret til at åbne i et nyt vindue. Som flere her er inde på er det ret let at sørge for at de bliver det, i modsætning til at sørge for at de IKKE bliver det. Jeg er ikke en af dem der nægter at tvinge links til at åbne i nye vinduer, men i det her tilfælde bliver det ikke lavet om. Et lille tip: Shift+klik = nyt vindue :)

Til Kaare's post:

1. Really? Den er disabled her, både på QuickPost og på normal besvar side, så det lyder da lidt mystisk? :S

2. Det skulle gerne være fixet nu, jeg har i hvert fald været logget ind det meste af dagen nu. Om ikke andet, så i hvert fald næste gang du logger på og sætter hak i "Husk mig" :)

3. Det skulle gerne være fixet, det blev det faktisk allerede engang i går :)

Tak til Dybber og Simon for logo-forslagene. Jeg synes personligt ikke at de er bedre end det nuværende - hvad siger I andre?

Jesper: Takker, det med hits havde jeg desværre glemt, men den tæller fra nu af :). Mht. links på klokkeslet var det noget jeg lige kom til at ødelægge da jeg lavede en opdatering tidligere - det skulle gerne virke igen :). Mht. RSS feeds vil jeg gerne kigge på det på et senere tidspunkt, når jeg har fået fixet diverse fejl osv.

Mathias: Tak for koden, men jeg har et system til highlighting, så det KAN godt udbygges, jeg skal bare lige have ham der har lavet det til at kigge på det, når han forhåbentligt får tid :)

Tak for de pæne ord til dem af jer der har rost det nye site - det er ALTID rart at høre med et projekt der har taget så lang tid :)

Mvh.

Kasper (TSW)

@KasperTSW

1. Well det var så bare mig der var for vandt til at se at man ikke har de radioknapper der at kigge på når de alligevel ingen nytte har, den er disabled.

2. Virker

3. Også fikset nu

EDIT: Jeg synes altså (desværre?) mest om det første logo der blev postet, det med U'et i.

Indlæg senest redigeret d. 11.03.2006 00:19 af Bruger #714
Som sagt så gjort. Jeg har lavet et forslag til et andet logo.. Jeg har klippet det ind i et screenshot af hjemmesiden og resultatet kan ses på http://dybber.dk/udv-ss.gif

Jamen så vil jeg da også lige lave en...
http://xyz.1go.dk/udvLogo_preview.jpg
eller med cirkel baggrund:
http://xyz.1go.dk/udvLogo_cirkel_preview.jpg
(Marker -> kopier -> sæt ind i adr.linje for at linket virker)

Jeg kan godt lide U'et og kranen, men de der grene er lidt for meget :P Kan du prøve at lave en version hvor de ikke er med ? :)

Egentlig synes jeg bedre om din en den jeg selv lavede, med undtagelse af de grene der :P

Jeg kan godt lide U'et og kranen, men de der grene er lidt for meget :P Kan du prøve at lave en version hvor de ikke er med ? :)

Egentlig synes jeg bedre om din en den jeg selv lavede, med undtagelse af de grene der :P

Jo... de er fjernet på denne:
http://xyz.1go.dk/udvLogo_udenGrene_preview.jpg
:)

Egentlig lavede jeg dem bare for at der skulle være noget fyld på venstre side. Men grunden til at jeg lige netop valgte grenene var for at illustrere den kreative proces der ligger i udvikling, og til tider unikke kreation.

Jeg synes det virker lidt trist uden flere detaljer end kranen... det kunne være at man kunne smide en stak folk ind til venstre (minimalistic-style) som kunne illustrere udvikleren som et community ;)

Jeg synes det virker lidt trist uden flere detaljer end kranen... det kunne være at man kunne smide en stak folk ind til venstre (minimalistic-style) som kunne illustrere udvikleren som et community ;)

Jeg tror bare også man skal passe på det ikke bliver for prangende.

Jeg er helt vild med dit med kran og grenende.
Syntes det hele skulle være der, og så logoet sandelig kanon fedt!

Kan også rigtig godt lide: http://dybber.dk/udv-ss.gif , men den anden er lidt mere min stil!

Jeg syntes det logo skulle ændres! Selv om det selvfølgelig er ærgeligt at vi har måtte været kritisk over for kristinas tegning :D

Flot side KasperTSW. Kan godt lide de små tiltag du har lavet. Alt i alt gør det siden mere prof. konklusion: jeg vil stadig bruge udvikleren.dk.
konklusion: jeg konkluderer ting.

Men hvorfor kan jeg jeg vælge, når jeg besvarer denne post, at kommentere, uden mulighed for point, og svar, med mulighed for point, når du egentlig ikke har valgt at give nogle point? Er det en båååg?

PS. når jeg så vælger at besvare og trykker på svar knappen så sker der keine :( Nå men det er sikkert blevet kommenteret en gang før (har ikke valgt at læse alle posts til denne tråd). Men nu er du nok blevet gjort opmærksom på det en gang til.

t