Velkommen til en ny Udvikleren.dk

Tags:    udvikleren-info

Velkommen til et funklende nyt Udvikleren.dk! Efter at sitet har kørt i over 5 år på samme platform (dog omskrevet flere gange undervejs), forsøger vi os nu med en version der kører på en helt anden backend. Sitet er med andre ord blevet 100 % omskrevet, ikke en eneste linje kode er genbrugt. Vi er gået fra PHP til ASP.NET 2.0, en forholdsvist ny platform. Faktisk er version 2.0 af .NET frameworket stadig så ny, at langt størstedelen af sitet blev udviklet på beta 2. Heldigvis kører den uden problemer videre på den endelige version. Det der har forårsaget flest problemer har faktisk været at få konverteret alle de gamle data. Udvikleren kører nemlig heller ikke længere på den gode, gamle MySQL platform, men bruger nu en MSSQL server som backend. Efter ønske fra brugerne har vi konverteret alle de gamle forumtråde, så de også er med på den nye version af sitet. Artikler, bøger og ressourcer er naturligvis også konverteret.

Udover et totalt nyt design, vil I nok opleve at de fleste ting fungerer nogenlunde på samme måde som før. Der er ikke specielt mange nye features, af den simple grund at der var rigeligt at lave ved blot at sørge for at alle de eksisterende funktioner kom med. Den største nyhed er nok muligheden for at få vist RSS feeds på forsiden af Udvikleren.dk, samt mulighed for at få RSS feeds for de forskellige forums, nyeste artikler osv. En af de store mål med denne version af Udvikleren.dk har været at få et bedre administrativt system. Før var man enten co-admin med alle de rettigheder der hørte med, eller også var man ikke. Derfor var vi mere tilbageholdende med at udnævne co-admins. På det nye site kan vi uddele specifikke rettigheder til specifikke brugere, uden at de nødvendigvis får adgang til alle de andre ting. Fx har redaktører fået rettigheder til at lukke tråde, og vi vil samtidig forsøge at finde folk der er egnede til at godkende/afvise boganmeldelser, ressourcer osv. Og bare rolig, der skal nok komme flere nye features med tiden :)

Vi har forsøgt at teste sitet så godt igennem som muligt, men der vil sikkert være fejl rundt omkring. Skriv endelig om dem i denne tråd, eller brug Kontakt formularen. Jeg vil forsøge at få tingene rettet så hurtigt som muligt :). Ellers er der vel ikke så meget andet at sige end rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk! Jeg håber meget at I bliver glade for den – skriv endelig hvad I synes her i tråden. Enjoy :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg er nu også ganske tilfreds med sitet. Dejligt at et helt nyt site er så godt tilgængeligt. Kan bare ikke lide der mangler en Delphi highlighter til pre-boksene ;)....yes!!..du har lavet en wink smiley!!

Edit: hov, bemærkede lige noget. Nu skrev jeg et indlæg som så blev det første på side 3. Men da jeg trykkede post kom jeg tilbage til side 2. Og når man redigerer et indlæg kommer man tilbage til side 1 når man trykker Opdater.

Indlæg senest redigeret d. 09.03.2006 21:51 af Bruger #3275
Hej Martin,

>Hvis nu der er nogen der laver et andet forslag? Så kan det være det er lidt nemmere at diskutere

Jamen det skal folk være mere end velkomne til! :)

Som sagt så gjort. Jeg har lavet et forslag til et andet logo.. Jeg har klippet det ind i et screenshot af hjemmesiden og resultatet kan ses på http://dybber.dk/udv-ss.gif

Jeg har brugt den grundlæggende ide samt farver, men jeg har erstattet drengen med et U. Den orange farve er taget fra det gamle logo.
Derudover har jeg ændret baggrunden til en simpel farveovergang, da jeg synes den ligner lidt for "Microsoft-agtigt".
Der er mange Microsoft reklamer hvor der er brugt ideen med en masse felter ved siden af hinanden hvor nuancen af farven er anderledes. Faktisk er der sådan en microsoft reklame i bunden af siden her, mens jeg skriver dette. (Her er det dog røde felter).
Det kan jo være det skræmmer folk væk hvis de tror at de er havnet på en side kun for programmører der programmerer til Windows :P

Well, det sidste der med baggrunden er bare min egen mening og det er ikke fordi den anden baggrund er grim, den giver mig bare sådanne associationer :)

Jeg vi lige sige at der er et problem hvis man prøver at opdatere sin profil, hos mig siger dne at brugernavnet er taget.

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 08:24 af Bruger #65
saucer: jeg har ikke set nogle fejl er det kun når man bruger ff?

jeg syntes ikke at logoet er grimt og jeg er faktisk enig i at det er lidt historie i det :D.

men jeg har så lige at ved reklamebanneret oppe i toppen er der to spørgsmålstegn til højre for det og jeg tænkte om det skal være der?

men jeg er glad for hele sitet og jeg syntes ikke at det skal laves om

edit: bare lige en tanke: jeg syntes at det er underligt at en forum post går over flere sider da af ren vane man ikke tror at der er flere sider når man kører ned og ikke lige får set om der er flere sider. jeg kunne bedre lide det gamle hvor hele posten bare kørte på en side, men det kan godt være at jeg bare skal vende mig til det?

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 11:11 af Bruger #3353
Hey Kasper, har du tilintetgjort den gamle mysql database? Ville gerne have gemt nogle post fra et par grupper.

I øvrigt ser det ikke ud til at man kan besvare et indlæg ved at trykke på besvar og skriv der. Kommer af vane hele tiden til at gøre det :P

Hej Kasper
Jeg vil bare sig tak for et fantastisk site! Jeg vil nu også vove og påstå at det her er et nyt design! Drengen ved logoet er ligeledes også rigtig sej og jeg kan ikke se, hvorfor det virker generende på nogen...
Men alt i alt, endnu engang tak for en opdatering - dem har vi efterhånden set mange af fra din side!
Jeg vil bare spørge, hvorfor virker mit supportlink ikke mere?;)

Jeg har problemer med at få nyhedsfeeds af siden til at virke. I Firefox Live Bookmarks og i Firefox udvidelsesmodulet Sage, kommer jeg til udv's forside, når jeg klikker på linksne, og ikke til selve siden.

Kan jeg få rss-feed af mine udvalgte tråde?

Kan jeg få et samlet rss-feed over udvalgte forums samt mine udvalgte tråde?

Men ellers fedt nyt design, det ser ud til at du er sluppet af med en del af de gamle bugs. :)

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 13:46 af Bruger #3143
Det nye site ser superfedt ud, det er rart med frisk forandring, det virker solidt.

Jeg syntes dog, at de overordnede menupunkter i venstre side virker sære, når de kun har en linje i venstre side og i bunden. Jeg føler bare ikke, at de skiller sig nok ud.

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 15:18 af Bruger #1739
Har lige en mindre fejl som jeg syntes bør ændres!

It-nyhederne på forsiden! Når man trykker "Læs Nyhed..." bør den åbne et nyt vindue og ikke i det samme vindue!

Det er jo en link til en anden side!

Jeg syntes designet er flot som det er. Du må ikke tro vi alle mener det Kasper :D Er helt vild med nogle af dine design! Men banneret har vi nu stadig en forskellig mening hvad der er flot, og hvad der ikke er.

Men det er acceptabelt! - Mere end acceptabelt :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2006 16:25 af Bruger #5097
t