Gemme og åbne form

Tags:    delphi

User
Bruger #75 @ 29.12.02 15:05
Hej

Jeg sidder med en MDIform og nogle MDIChilds. Jeg har meget brug for en stump kode til at gemme formen (i runtime), altså alle paneler buttons, properties osv. i en fil. Nu har jeg også en button til at åbne filen, og der skal jeg selvfølgelig kunne create en MDIChild med de oplysninger, der ligger i den før gemte fil. Det ville være et kæmpe arbejde at bruge inifiler til det, det er derfor jeg spørger om en lettere metode. Jeg håber at I kan hjælpe, på forhånd tak.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg sidder med en MDIform og nogle MDIChilds. Jeg har meget brug for en stump kode til at gemme formen (i runtime), altså alle paneler buttons, properties osv. i en fil. Nu har jeg også en button til at åbne filen, og der skal jeg selvfølgelig kunne create en MDIChild med de oplysninger, der ligger i den før gemte fil. Det ville være et kæmpe arbejde at bruge inifiler til det, det er derfor jeg spørger om en lettere metode. Jeg håber at I kan hjælpe, på forhånd tak.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk


Det forstår jeg ikke helt, Gemme Form

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



User
Bruger #75 @ 29.12.02 15:48
Okay. Det jeg vil er egentlig at gemme en fil i runtime der svarer til en dfm fil, bortset fra at alle ændringerne også fra runtime er med i den. Nu vil jeg så kunne loade filen igen, altså create en MDIChild og så klone den, altså tage alt info fra den gemte fil og applikere det på formen. Ideen i det er at jeg vil kunne lukke programmet og så åbne det og åbne en fil (indeholdende form-info) og så arbejde videre på formen. Det hele i runtime.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




Okay. Det jeg vil er egentlig at gemme en fil i runtime der svarer til en dfm fil, bortset fra at alle ændringerne også fra runtime er med i den. Nu vil jeg så kunne loade filen igen, altså create en MDIChild og så klone den, altså tage alt info fra den gemte fil og applikere det på formen. Ideen i det er at jeg vil kunne lukke programmet og så åbne det og åbne en fil (indeholdende form-info) og så arbejde videre på formen. Det hele i runtime.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk


Ikke for at skuffe dig, men det bliver så utroligt svært.
Det du skal bruge er et eller andet komponent der kan gemme alle oplysninger
om alle komponenter på en gang, og det ville kræve UTROLIG meget CPU kraft.
Det er nok bedst at lave en .dfm eller .ini fil for HVER af komponenterne på din
form. Bare hvad jeg tror er bedst

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



User
Bruger #75 @ 29.12.02 20:54
Ikke for at skuffe dig, men det bliver så utroligt svært.
Det du skal bruge er et eller andet komponent der kan gemme alle oplysninger
om alle komponenter på en gang, og det ville kræve UTROLIG meget CPU kraft.
Det er nok bedst at lave en .dfm eller .ini fil for HVER af komponenterne på din
form. Bare hvad jeg tror er bedst


Nej, jeg vidste heller ikke om det kunne lade sig gøre. Men hvordan kan jeg så lave en dfm eller ini fil, som du siger, for hvert komponent og dets properties, så det kan loades igen ?

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




Ikke for at skuffe dig, men det bliver så utroligt svært.
Det du skal bruge er et eller andet komponent der kan gemme alle oplysninger
om alle komponenter på en gang, og det ville kræve UTROLIG meget CPU kraft.
Det er nok bedst at lave en .dfm eller .ini fil for HVER af komponenterne på din
form. Bare hvad jeg tror er bedst


Nej, jeg vidste heller ikke om det kunne lade sig gøre. Men hvordan kan jeg så lave en dfm eller ini fil, som du siger, for hvert komponent og dets properties, så det kan loades igen ?

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk


Jeg ved ikke rigtigt om det er til nogen hjælp, Inde på www.Torry.net kan
man finde noget/et komponent der kan gemme alle oplysninger om din form.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



User
Bruger #75 @ 31.12.02 15:33
Jeg har fået at vide inde på eksperten at jeg kan gemme min form i en resourcefil, og jeg afventer svar. Nu lukker jeg spørgsmålet, og tager selv pointene.


Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




t