Hey alle,
Godt at se en livlig debat om emnet, det var præcis hvad jeg ønskede
. Jeg vil forsøge at besvare nogen af de vigtigste ting der har været oppe og vende. Hvis jeg glemmer noget, må I lige råbe højt.
1. Gamle forums, tråde og indlæg bliver bevaret. Det er ikke helt uden besvær, men det kan konverteres, naturligvis
. En af de ting jeg vælger at ændre på, er data vedr. læsning af tråde. Som det er nu, gemmer sitet informationer om de tråde i har læst, for at kunne vise jer om der er nye indlæg siden sidst osv. Sådan vil det naturligvis også være i næste version, men her vil jeg lave det om så disse data ikke gemmes for evigt, som det er nu. Jeg forestiller mig en metode hvor data om en brugers status for en tråd slettes efter fx 3 eller 6 måneder, med mindre man har den tilføjet til sine udvalgte tråde. Det har hele tiden været status tabellerne der har været mit største problem ved at overføre de gamle tråde til det nye site, ikke mindst fordi at database strukturen er ændret så der nu ikke er 3 tabeller pr. forum, men derimod 3 tabeller til alle forums. Det var lige lidt tekniske detaljer, som I ligeså godt kunne få med det samme
2. Mht. UP så begynder jeg så småt at overveje om vi bare skal lade folk have de point de har nu. Jeg er selv mest til løsning nummer 3, ikke mindst fordi at de fleste ikke vil miste specielt mange point på det, men hvis der er dårlig stemning omkring det, er det næppe værd at bruge tid og ressourcer på at kode
. Hvis der er stemning for det, kan vi også sagtens sætte UP ind på folks konto hver måned fx. Jeg vil i så fald stemme for at det kun sker for de brugere der har været online på sitet i den måned, samt evt. kun for brugere der har under X antal UP. Hvad er jeres holdning til det?
3. Der bliver ikke slettet nogen brugere. Dem der er overflødige fylder ikke specielt meget i databasen, i forhold til så meget andet, så jeg synes ikke at der er nogen grund til at begynde på det.
4. Jeg har selv haft nogle af de samme tanker som Brian mht. artikler der tilbyder noget ekstra, og derfor koster noget, som udgangspunkt rigtige penge. Personligt synes jeg at det kunne være interessant hvis der var mulighed for at "sælge" en sådan ydelse, og at forfatterne samtidig fik noget ud af det. Jeg synes på ingen måde at det skulle være alle artikler, og _naturligvis_ ville det blive forfatterens eget valg - at der stilles spørgsmålstegn ved det er imo et tegn på meget høj paranoia
. Jeg mener naturligvis også kun at det skulle være de artikler der tilbød noget ekstraordinært, der skulle være betalingsartikler. Mine tanker gik i sin tid på komplette tutorials eller video baserede tutorials/artikler. Det er dog bare ideer indtil videre.
5. Brian kommer ind på (endnu) et interessant emne: Skal de brugere der gør et ekstra stort stykke arbejde til gavn for andre brugere på sitet, have en speciel status? Jeg har selv haft tanker om at disse brugere kunne blive nomineret af de resterende brugere og få fx en stjerne eller lignende, der ville blive vist sammen med deres navn på sitet, fx i forumtråde osv. Her tænker jeg på folk som Brian, for hans store arbejde med at skrive gode artikler, folk som Bertel Brander der hjælper utroligt mange mennesker i C/C++ teknologien, samt alle de andre der er gode til at gøre en ekstra indsats på sitet. Hvad synes I?
6. Mht. søge funktionen vil jeg naturligvis gerne gøre den bedre. Desværre har jeg ikke kendskab til hvordan man udvikler sådan en, hvilket er grunden til at den eksisterende er ret basal. Hvis vi har nogle eksperter på området, modtager jeg gerne lidt tips & tricks
7. Der har været flere fine ideer mht. grupperne, men som udgangspunkt kommer de ikke med. Jeg ønsker ganske enkelt ikke at kode så meget op igen, når systemet ikke bruges mere end det gør nu. Skulle der senere være en konkret efterspørgsel, vil jeg kode det igen, sådan som I nu måtte ønske det.
Det var vist det hele, eller hvad? Ellers så sig lige til
--
Mvh.
Kasper (TSW)
Webmaster
[Redigeret d. 15/10-05 20:30:56 af Kasper (TSW)]