Lidt design fixes

Tags:    udvikleren-info

Jeg har længe været meget træt af at en tråd blev vist relativt dårligt, specielt i IE, pga. diverse quirks og småfejl. Jeg har nu endnu engang kodet det om, så det er i tabeller igen. Jeg syntes ærlig talt at CSS løsningen kørte elendigt, i hvert fald i IE, så den røg en tur, til fordel for de gammeldags tabeller :). Nu ser en tråd endelig ens ud i IE og en Gecko baseret browser, hvilket jeg længe har ønsket skulle være tilfældet. Samtidig har jeg nu sat en kodebox til at være 500px bred. Det er ikke just en flexibel løsning, men den virker, og den forhindrer at designet går amok hver gang nogen bruger en kodeboks. Skulle nogen have en mere elegang løsning, hører jeg gerne om den - så længe den ikke giver flere ulemper end den her :)

P.S Hvis jeg skulle have indført nogle vanvittige fejl fordi klokken er aaaalt for mange, hører jeg naturligvis også gerne fra jer :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:03:41 af Kasper (TSW)]

Nu fik jeg vist også fjernet den mærkelige scrollbar i bunden (IE only), og jeg fik gjort menuen pæn igen - den var rykket et par pixels i IE, og menupunkterne gik et par pixels ud over menuen når musen var over dem i Mozilla. NU skal jeg vist snart i seng :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:43:24 af Kasper (TSW)]

>Humlen i dette skulle være, at måden at vise kode-eksempler på, måske skulle nytænkes, i hvert fald delen som vises.

Det har jeg også overvejet mange gange, men jeg har ikke rigtigt kunne frembringe en måde der giver de samme fordele. Det vi har brug for med PRE, er jo det med at den respekterer eventuelle tabs og mellemrum, så koden dukker op på samme måde som brugeren har pastet den.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

En mulig løsning kunne være, at vi beholder scrollbars som de er nu, men lader titlen/teksten "kode eksempel" klikbar, således, at et popup vindue åbnes med en strækbart, full-size kode eksempel.

En anden fordel ved denne model er, at så kan man også plastre dette kode-eksempel-vindue med ekstra funktionalitet i forbindelse med koden.
Her tænke jeg bla. på en "Copy to Clipboard"-knap og syntaksfarvning.

"Syntaks farvning?? er det ikke meget at forlange?"
Det er ikke så slemt igen, der er bare mange sprog. Jeg har faktisk i anden forbindelse skrevet en simpel syntaksfarver til C# sproget i JScript (outputter HTML) som du gerne må lade dig inspirere af.
Evt. kunne man vælge sproget fra en drop-down box.

Bare en idé / my 2 cents.

- karmazilla -

Jeg er stor tilhænger af idéen om en syntakshighlighter. PHP indeholder allerede en række funktioner der kan gøre det, og det burde ikke være svært at udvide dem.

Øhm.. jeg har vist fundet en bug..
Hvis man går ind i php-teknologien (ved ikke om det er det samme ved andre teknologier) og så går ind i søg og skriver "rand()", så kommer der et enkelt resultat i FAQ... men det er bare ikke i php-faq'en, det er i c++ faq'en...

Jeg har sat den til at det kun skal være i den teknologi...

Hej.
Når jeg går ind på udvikleren.dk Ser alt pænt ud men oppe ved logoet går reklamen over logoet og det ser knapt så pænt ud...
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Hej.
Når jeg går ind på udvikleren.dk Ser alt pænt ud men oppe ved logoet går reklamen over logoet og det ser knapt så pænt ud...
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Jep pænt irenterende.

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Fornemt..
Den horizontale scroll undrede mig godt nok lidt... :)

Ja den var rimeligt weird. Det tog mig lige 10 minutter med udelukkelsesmetoden, så fandt jeg endelig årsagen (i hvert fald den primære) :)

Hvis i kender til andre små fejl rundt omkring, så hører jeg gerne om dem, så kan det være jeg også lige kan få rettet dem :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Tjo jeg har en fejl at sige. En gng imellem bliver den højre menu pluslig ryket ovenpå den i midten (test område og det der.)

eksempel for jeg det ved denne her: http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=1&f=1&t=773

[Redigeret d. 27/05-05 17:13:58 af BigD]

t