Lidt design fixes

Tags:    udvikleren-info

Jeg har længe været meget træt af at en tråd blev vist relativt dårligt, specielt i IE, pga. diverse quirks og småfejl. Jeg har nu endnu engang kodet det om, så det er i tabeller igen. Jeg syntes ærlig talt at CSS løsningen kørte elendigt, i hvert fald i IE, så den røg en tur, til fordel for de gammeldags tabeller :). Nu ser en tråd endelig ens ud i IE og en Gecko baseret browser, hvilket jeg længe har ønsket skulle være tilfældet. Samtidig har jeg nu sat en kodebox til at være 500px bred. Det er ikke just en flexibel løsning, men den virker, og den forhindrer at designet går amok hver gang nogen bruger en kodeboks. Skulle nogen have en mere elegang løsning, hører jeg gerne om den - så længe den ikke giver flere ulemper end den her :)

P.S Hvis jeg skulle have indført nogle vanvittige fejl fordi klokken er aaaalt for mange, hører jeg naturligvis også gerne fra jer :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:03:41 af Kasper (TSW)]

Nu fik jeg vist også fjernet den mærkelige scrollbar i bunden (IE only), og jeg fik gjort menuen pæn igen - den var rykket et par pixels i IE, og menupunkterne gik et par pixels ud over menuen når musen var over dem i Mozilla. NU skal jeg vist snart i seng :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:43:24 af Kasper (TSW)]

12 minutter... Det kalder jeg god og hurtig sevice.
Artikler er i godt nok længe om at få i orden, men at opdatere siden... det kan i! Det skal i aligevel have et + for. Eller skulle man sige "du" og ikke "i".

Hehe tak. Men se nu.. Jeg var 12 minutter om at fixe fejlen OG svare, du var to dage om at svare, hvilket jo ellers kun tager 2 mins. Altså er du ekstremt langsom i forhold til mig. I den simple verden var det korrekt. I den rigtige verden er der nok lidt flere ting der spiller ind, hvilket naturligvis også gælder for vores godkendelse af artikler :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Fornemt..
Den horizontale scroll undrede mig godt nok lidt... :)

Ja den var rimeligt weird. Det tog mig lige 10 minutter med udelukkelsesmetoden, så fandt jeg endelig årsagen (i hvert fald den primære) :)

Hvis i kender til andre små fejl rundt omkring, så hører jeg gerne om dem, så kan det være jeg også lige kan få rettet dem :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hej. I Visual Basic FAQ skulle jeg tilføje en kommentar og et vindue poppede op. Man kunne skrive i vinduet men vinduet var en smule støre end textboxen og knappen. Jeg ville bare bemærke det fordi at jeg syntes det så en smule grimt ud.
Bruge IE.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Kunne det tænkes at problemet når der er for store billeder i artikler snart bliver løst?

En anden ting er den at med den der NYE der står uden for teknologierne ikke helt vikrer eller er det mig?
Den siger der er nyt men jeg kan ikke altid finde det?
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Hej Jesper,

Kunne det tænkes at problemet når der er for store billeder i artikler snart bliver løst?

Helt præcist hvordan havde du forestillet dig at vi skulle fixe det? :)

Jeg kan kun komme på en løsning, og det er at forfatterne sørger for at bruge billeder der ikke er for store.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hej Jesper,

Helt præcist hvordan havde du forestillet dig at vi skulle fixe det? :)

Jeg kan kun komme på en løsning, og det er at forfatterne sørger for at bruge billeder der ikke er for store.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Men det sørger forfatterne åbentbart ikke for. Man kunne gøre det lidt bedre ved at give selve indholdet større z-index end menuen, men det ville være bedst hvis man fx lavede thumbnails af de store billeder som man kunne klikke på.

[Redigeret d. 21/11-04 10:12:24 af Jesper Kristensen]

Jeg ved ikke om det er min computer oder was.. Men min IE 6 viser fejl på forummene inde i grupperne.. Selve indlægget går ind under højreMenuen.. ?

Highlight funktionen virker ikke i artiklerne, altså når man søger på noget og går ind på en artikel så fremhæver den ikke søge ordet, ligesom det sker i forummerne.

Og så vil jeg endnu engang påpege at når man søger på "class" så findes alle indlæg hvor der er en kode blok.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

sry for dobbelt post :(

[Redigeret d. 27/11-04 13:36:45 af Martin Dybdal]

Har ikke lige læst det hele.
Der er en lille fejl, jeg er egentligt ligeglad, hehe, meeeeen ;)
I online listen, når der er et link til hvor en en bruger befinder sig på siden, hvis det er til forum, har ikke lige tjekket andre links, og kan ikke lige tjekke lige i øjeblikket da ingen befinder sig i forum ;)...
Anywho, hvor kom jeg fra, hvis en bruger er i en tråd i forumet, og man klikker på linket i online listen kommer der en fejl, det skyldes at linket ikke har den pågældende tråds id, osv i adr. linjen...

Kunne det forstås :p

Mvh Bob

t