Lidt design fixes

Tags:    udvikleren-info

Jeg har længe været meget træt af at en tråd blev vist relativt dårligt, specielt i IE, pga. diverse quirks og småfejl. Jeg har nu endnu engang kodet det om, så det er i tabeller igen. Jeg syntes ærlig talt at CSS løsningen kørte elendigt, i hvert fald i IE, så den røg en tur, til fordel for de gammeldags tabeller :). Nu ser en tråd endelig ens ud i IE og en Gecko baseret browser, hvilket jeg længe har ønsket skulle være tilfældet. Samtidig har jeg nu sat en kodebox til at være 500px bred. Det er ikke just en flexibel løsning, men den virker, og den forhindrer at designet går amok hver gang nogen bruger en kodeboks. Skulle nogen have en mere elegang løsning, hører jeg gerne om den - så længe den ikke giver flere ulemper end den her :)

P.S Hvis jeg skulle have indført nogle vanvittige fejl fordi klokken er aaaalt for mange, hører jeg naturligvis også gerne fra jer :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:03:41 af Kasper (TSW)]

Nu fik jeg vist også fjernet den mærkelige scrollbar i bunden (IE only), og jeg fik gjort menuen pæn igen - den var rykket et par pixels i IE, og menupunkterne gik et par pixels ud over menuen når musen var over dem i Mozilla. NU skal jeg vist snart i seng :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:43:24 af Kasper (TSW)]

Den 12-11-04 13:46 skrev Kasper (TSW) følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
>I artikkel systemet, hvis du rater en artikkel, så kommer der frem, "du gav denne artikkel x i rating" eller sådan noget, den står over alle komentarrende (hvis du ikke ved det ;D)

Øh jo, det vidste jeg godt, men det er nu meningen? Det er så man kan se hvad man ratede artiklen i sin tid? :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster
-----------------------------------------------------------------------------
Man kan da ikke rate en artikkel 4.7 :S????

- php-4ever

> Øh jo, det vidste jeg godt, men det er nu meningen? Det er så man kan se hvad man ratede artiklen i sin tid? :)

Men der står IKKE hvad men ratede artiklen!!! Der står gennemsnittet af samtlige ratings

> Jeg har overvejet at wordwrappe det serverside, men det kræver unægteligt lidt ekstra tæsk på serveren, og det kan også give lidt sjove resultater, da der sjældent er noget helt konkret at wrappe på.

Det ville også ødelægge koden, når man bruger den til at copy-paste

Det ser ud som om du ikke har fået uploadet de sidste ændringer du skrev om

>Men der står IKKE hvad men ratede artiklen!!! Der står gennemsnittet af samtlige ratings

Ah, på den måde. Det skulle gerne være fixet nu :)

>Det ville også ødelægge koden, når man bruger den til at copy-paste

Nemlig :/

>Det ser ud som om du ikke har fået uploadet de sidste ændringer du skrev om

Jo det skulle jeg nu meget gerne have. Tjek venligst at din browser ikke cacher siden, og at du ikke bruger dit eget stylesheet - det har jeg jo af gode grunde ikke opdateret i hvert fald :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>Humlen i dette skulle være, at måden at vise kode-eksempler på, måske skulle nytænkes, i hvert fald delen som vises.

Det har jeg også overvejet mange gange, men jeg har ikke rigtigt kunne frembringe en måde der giver de samme fordele. Det vi har brug for med PRE, er jo det med at den respekterer eventuelle tabs og mellemrum, så koden dukker op på samme måde som brugeren har pastet den.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>Men der står IKKE hvad men ratede artiklen!!! Der står gennemsnittet af samtlige ratings

Ah, på den måde. Det skulle gerne være fixet nu :)

>Det ville også ødelægge koden, når man bruger den til at copy-paste

Nemlig :/

>Det ser ud som om du ikke har fået uploadet de sidste ændringer du skrev om

Jo det skulle jeg nu meget gerne have. Tjek venligst at din browser ikke cacher siden, og at du ikke bruger dit eget stylesheet - det har jeg jo af gode grunde ikke opdateret i hvert fald :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jo, det var muligvis bare stylesheetet der var cashed :)

>I artikkel systemet, hvis du rater en artikkel, så kommer der frem, "du gav denne artikkel x i rating" eller sådan noget, den står over alle komentarrende (hvis du ikke ved det ;D)

Øh jo, det vidste jeg godt, men det er nu meningen? Det er så man kan se hvad man ratede artiklen i sin tid? :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Problemet er at man ikke kan rate en artikel 4.7 det er artiklen gennemsnitligt rating værdi.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Fold kodeboks ind/udKode 

Bare en test :-)

--
Ronni Egeriis

Ja det var dejligt at få den scrollbar væk nede i bunden.
Der er stadig fejl ved visning af teknologier.
Rate-grafen er 100% lang ved alle teknologier, selvom de ikke er sat til maksimal værdi.
Det forvrænger selvfølgelig ikke designet, men det er svært at danne et hurtigt overblik over teknologierne.

Ja det var dejligt at få den scrollbar væk nede i bunden.
Der er stadig fejl ved visning af teknologier.
Rate-grafen er 100% lang ved alle teknologier, selvom de ikke er sat til maksimal værdi.
Det forvrænger selvfølgelig ikke designet, men det er svært at danne et hurtigt overblik over teknologierne.

Det skulle gerne være rettet nu :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

12 minutter... Det kalder jeg god og hurtig sevice.
Artikler er i godt nok længe om at få i orden, men at opdatere siden... det kan i!
Det skal i aligevel have et + for. Eller skulle man sige "du" og ikke "i".

t