Det kan løse en del af problemet, men hjælper ikke på fx en url eller et andet stykke meget langt tekst (kodelinie uden mellemrum fx), med mindre man bare er ligeglad med sammenhængen og wrapper et vilkårligt sted. Det kan let blive ret ulæseligt. Vi har da vist i øvrigt også snakket om det her før, hvor vi kom frem til at wordwrap ikke var en god løsning, har vi ikke?
Jeg er fristet til at sige at du skal wordwrappe ved det nærmeste whitespace, og hvis der ikke er nogen, så wrapper du ved margin. Der går ikke ret lang tid før folk finder ud af det og formattere deres tekster pænt.
Med hensyn til URL'er, så er jeg lidt vakkelvorn på det punkt, jeg kan ikke lige overskue om man kan have linebreaks i teksten til en URL.
Det er bare min mening, men nu er jeg nok også lidt pernitten hvad den slags angår. Jeg afskyr dårligt formateret tekst.
Iøvrigt et ganske lækkert design, dog kan jeg ikke lide ikonerne i forumerne, de er simpelthen for små og utydelige.
Tilføjelse:Jeg opdagede så lige at "Referencer og Teknologier" (
http://www.udvikleren.dk/settings.php?mode=referencer) er alt for bred til min skærm (1024 x 768). Midterpanelet går ca. 75 pixels ind over/under højremenuen.
Tilføjelse:Det samme gør sig gældende for chat vinduet i redaktørgruppen. Falder jeg og flere skriver jeg igen
Tilføjelse:Hvis man indsætter et linieskift i bunden af et redigeringsfelt (TextArea), det være sig redigering af forum indlæg, oprettelse/redigering af artikel, så går Internet Explorer ned. Det synes jeg er lidt foruroligende.
P.s. Hvorfor står "Dit Kontrol center" både i venstre menu under Udviklere og i højre menu under "Info"?
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk
[Redigeret d. 25/11-03 13:58:13 af Thomas Due]