Mig som CoAdmin

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne søge om at blive CoAdmin, jeg sidder mere end 3 timer foran skærmen hver dag... og så kan jeg en hel del sprog, PHP, Delphi, Java, HTML og andre ting...

Den største grund til at jeg melder mig som CoAdmin er at jeg syntes det går for langsomt med at acceptere ting fx bøger, atikler osv. og så selføgelig fordi jeg vil hjælpe sitet :)

mvh.
Lasse Espeholt

Det er jo ikke for at give dig gok i nødden, vi skriver de indlæg (jeg synes fx. også at VB er et dårligt sprog), det er for at du skal overveje dine argumenter inden du eventuelt skriver dem under din profil, samtidig med at du frivilligt stiller dig op som kandidat til Co-admin. Jeg tror også at nogle bliver stødt når du skriver at man ikke kan noget i det sprog de selv bruger (det gør jeg da i hvertfald) da det sprog jeg bruger optager en væsentlig del af min fritid, så kan man ikke undgå at blive stødt når du skriver at sproget ikke kan noget. Det er meget vigtigt at det man skriver under sin profil sådan et sted som det her er korrekt og sagligt, da der er andre der vurderer en ud fra denne beskrivelse (som jo lige har været tilfældet med dig). Dette er IKKE noget du skal tage personligt og stoppe med at skrive indlæg og kommentere ting her på udvikleren.dk. Tværtimod, hvis du virkelig mener det er et skod sprog synes jeg du skal fiske de hard core argumenter op ad hatten og bare fyr løs på dem der synes det er et skide godt sprog. Det er godt med en diskution en gang imellem, men man må også acceptere når man bliver ramt af et bedre argument end det man selv kan præsentere. Det er erkendelsens kunst. Husk på at du sikkert hver dag får nogle af disse argumenter smidt i hovedet hvor du bare må bide tænderne sammen og tage imod, men efterhånden bliver det mindre og mindre og i takt med det bliver du også selv bedre til at undgå disse argumenter (sikkert fordi du ved mere og mere, men det tager den tid det tager).

Håber at du ufortrødent fortsætter med at deltage aktivt i diskutioner med mere, også selv om det er nogle ubehagelige argumenter, der bliver spillet ud mod dig. Og lad for alt i verden være med at begynde at angribe folk på deres person (at man er fed og grim eller dum), det vinder man ikke respekt ved :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Du kan ikke lave noget meget avanceret uden dll´er der er skrevet i C++, Delphi osv, man kan muligvis men så skal man skrive en helt unødvendig lang kode.... Sproget er MEGET langsomt når det skal lave udregninger.

Sorry hvis jeg har skubbet lidt til dig... det må du undskylde

mvh.
Lasse Espeholt

Forresten så er kernen i Visual Basic jo også skrevet i C++, Visual Basic programmer er jo bare exe filer som bliver fortolket af en dll fil, som så giver det til computeren. i C++, Delphi osv. giver exe filen oplysninger nærmest direkte til computeren

mvh.
Lasse Espeholt

Lige en sidste ting... jeg bliver da også stødt når du siger "Jeg vil ikke vuderes af en 13 årig" Det virker da som om du mener at alle 13 årig ikke kan finde ud af det. Måske kan jeg ikke rette deverse stavefejl, men jeg kan da finde ud af om man kan bruge artiklen til noget, det gør man jo bedst ved at selv prøve at kører den igennem trin for trin.

mvh.
Lasse Espeholt

Man ka' dog så vidt jeg ved ikke lave et OS med Visual Basic (Medmindre man selvfølgelig laver en fortolker af sproget i C/C++...).

nej, du kan lave det på samme måde som i c/c++ (i teorien!)

PS.
Ca. 50 % af verdens programmøre, koder primært VB...

Hvorfor tror du? ... *HOST* *HOST* microsoft *HOST* ...

PS. Hvorfor bruger i ikk bare assembler? det er jo det det hele går ud på! ;-)

Der er 10 forskellige mennesker i verden, dem der kan programmere og dem der ikk kan!

Olsen..

[Redigeret d. 09/10-03 08:47:22 af Martin Olsen]

Forresten så er kernen i Visual Basic jo også skrevet i C++, Visual Basic programmer er jo bare exe filer som bliver fortolket af en dll fil, som så giver det til computeren. i C++, Delphi osv. giver exe filen oplysninger nærmest direkte til computeren

mvh.
Lasse Espeholt

Du kan godt lave dlll i vb,som kan bruge i både delpi,c++ og omvendt.

der kan du så du ved ikke havd vb kan!

-Thomas christensen

Den 11-12-03 16:17 skrev Thomas Christensen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

mvh.
Lasse Espeholt
Du kan godt lave dlll i vb,som kan bruge i både delpi,c++ og omvendt.

der kan du så du ved ikke havd vb kan!

-Thomas christensen
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg ved da godt man kan lave dll filer i vb, jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg siger... Jeg siger at VB er lavet med C++

mvh.
Lasse Espeholt

Så er det min tur til at have noget at sige her.
Nu skal i altså ikke begynde at kritisere Lasse, bare fordi han har udtalt at Visual Basic ikke kan så meget.
Det er lidt noget skidt ikke at vælge en Co-admin, bare fordi han har sagt det.
Det har jo altså bare ingenting at gøre med det.
Lasse meldte sig jo sådan set bare fordi, han er rigtig god til at programmere ASP, HTML osv. som en hjælp til udvikleren.dk.
Og det synes jeg faktisk er rigtig sejt at Lasse gør.
Men jeg har prøvet at programmere Visual Basic, og de fleste siger at fx. C++ kan mere.
Rigtig nok er Visual Basic, nemmere og lettere at overskue, men så er den altså heller værre.
Jeg synes i skal stoppe med at kritisere ham, eller hvad man vil kalde det, og istedet evt. sige til ham, dig, at der (I dont know) er for mange Co-Admins på udvikleren.dk.
At han holder sig på computeren 3 timer ca. om dagen er nok meget fornuftigt, meget mere er temmeligt for meget.
Men jeg synes det er sejt Lasse melder sig, og så må i jo bare give ham klar besked.

Mvh

Christian

PS.
Ca. 50 % af verdens programmøre, koder primært VB... Og pga. det, er man begyndt at lave RAD-Værktøjer til Java, for at man ka' få fat i disse...

Hvor har du den påstand fra ???? Det lyder lidt som noget du selv har fundet på, for både Dr. Dobbs, Linux Developers Journal og andre, jeg desværre ikke kan huske, skriver at C/C++ er de mest udbredte sprog. Prøv også lige at tjekke sourceforge.net. Der er ikke mange VB programmer.

<< < 12 > >>
t