Mig som CoAdmin

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne søge om at blive CoAdmin, jeg sidder mere end 3 timer foran skærmen hver dag... og så kan jeg en hel del sprog, PHP, Delphi, Java, HTML og andre ting...

Den største grund til at jeg melder mig som CoAdmin er at jeg syntes det går for langsomt med at acceptere ting fx bøger, atikler osv. og så selføgelig fordi jeg vil hjælpe sitet :)

mvh.
Lasse Espeholt

Jeg vil gerne søge om at blive CoAdmin, jeg sidder mere end 3 timer foran skærmen hver dag... og så kan jeg en hel del sprog, PHP, Delphi, Java, HTML og andre ting...

Den største grund til at jeg melder mig som CoAdmin er at jeg syntes det går for langsomt med at acceptere ting fx bøger, atikler osv. og så selføgelig fordi jeg vil hjælpe sitet :)

mvh.
Lasse Espeholt

haha 3 timer? skal jeg grine? :P

Hilsen Peter aka XtenS
xtens@beerteam.dk

Det er for at bare for at sige et min. Nogen dage kan jeg godt sidde 8 timer ved compen

mvh.
Lasse Espeholt

[Redigeret d. 25/05-03 11:52:48 af Lasse Espeholt]

Tak for interesssen, men man kan ikke melde sig til at blive Coadmin - det er noget Kasper udnævner en til hvis han mener man har gjort nok for Udvikleren og viser et ønske om at fortsætte med at bidrage.
Jeg kan kun råde dig til at være aktiv på fora og hjælpe brugere hvor du kan.

Mvh,

Thomas Nielsen

Ja ja da... men i skal altså være lidt mere aktive med at acceptere/afvise ting nogen gange er der gået et par uger!

fx jeg har også tilmeldt mig som kandidat i java, men er ikke blvet accepteret eller afvist
mvh.
Lasse Espeholt

[Redigeret d. 25/05-03 11:59:16 af Lasse Espeholt]

[Redigeret d. 25/05-03 11:59:32 af Lasse Espeholt]

Synes at det er ok at du tør melde dig selv ud på den måde, og skrive at du bruger over 3 timer om dagen foran maskinen, det er også fint. Jeg forsøger at holde mig under 12 timer om dagen, da familien også godt vil se mig. Siden du foreslog dig selv som Co-admin har jeg kigget lidt på din udvikler profil. Jeg må så også tilstå at jeg ikke på nuværende tidspunkt ønsker at du skal vurdere noget jeg eventuelt vil skrive. Dette begrunder jeg med at i din udviklerprofil, skriver at du synes ikke man kunne lave noget avanceret med Visual Basic. Er du overhovedet klar over hvad man kan med Visual Basic, man lærer ikke bare Visual Basic på ½ år og så kan man det. Hvor mange virksomheder tror du egentligt der bruger Visual Basic som deres foretrukne sprog? Det kommer nok bag på dem, at man ikke kan bruge sproget til noget avanceret. Alene ud fra den udtalelse kan jeg ikke bruge dig som Co-admin (hvis jeg skulle vælge). Det vil svare til at jeg leget lidt med Delphi i en måned og siger at det ikke kan noget, da jeg ikke har udviklet noget avanceret (det kommer lidt an på hvad man selv lægger i det af kræfter og hvor stor en forståelse man har for sproget og dets paradigme). Hvis ikke man kan noget i Visual Basic, hvorfor tror du så sproget har overlevet så mange år? Noget andet jeg har svært ved at forholde mig til er din erfaring inden for IT. Jeg har arbejdet professionelt med IT i 1½ år nu, før det læste jeg datamatiker i 2½ år og inden da "hygge kodede" jeg derhjemme på alt jeg kunne komme i nærheden af. Og jeg lærer stadig... Jeg er af den overbevisning at jo mere man lærer af programmering jo mere finder man ud af hvad man ikke kan, dette gælder alle sprog. For at vende tilbage til erfaring, så har jeg et eller andet sted et problem med eventuelt at få afvist en artikel af dig, omkring fx. Generiske Algoritmer, "Big O", Kunstig intelligens, hvis jeg har på fornemmelsen at du ikke ved om den er god eller dårlig. Så på en måde har jeg det fint med at ting tager den tid ting tager her på sitet, i stedet for at der bare bliver sprøjtet en lind strøm af artikler ud hvor det der står i dem er forkerte, var dette tilfældet ville det falde tilbage på dette site og det vil blive forringet, det er der ingen af os der er interesseret i.

Dette var et lille øf, men jeg håber det har givet dig noget at tænke over....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

En af de største grunde til at virksomheder bruger det er at det er indbygget i word, excel, powerpoint og andre programmer....

Man kan måske godt lave noget avanceret men så skal man have dll´er og at muligt... og det kræver langt mere arbejde... lige en ting, jeg har arbejdet intenst med visual basic ihvertfald 2 år....

mvh.
Lasse Espeholt

[Redigeret d. 25/05-03 12:04:26 af Lasse Espeholt]

Jeg har selv snakket med nogen fra virksomheder.. som siger det er fordi de kan bruge det i word, excel, powerpoint osv.

mvh.
Lasse Espeholt

Ja det er praktisk fordi det er Microsofts eget sprog, det er derfor de bruger det i forbindelse med Word Excel og andre Microsoft værktøjer, jeg bruger det endda selv af og til i Microsoft SQL Server 2000. Men mange andre virksomheder bruger Visual Basic til at udvikle deres programmer til deres kunder, her kan nævnes systemer som det system mange af de store tøjforretninger bruger som kasse system, hvis du handler ind hos fx. Bianco FootWear ved jeg tilfældigvis at alle deres kasse systemer bruger et system der er udviklet i Visual Basic, samtidig meget af det software supertankere bruger til at kommunikere med deres skibsforsyning også er lavet i Visual Basic. Og ja, man skal da bruge dll'er hvad havde du ellers regnet med. Mange dll filer bygger man da selv, det er standard software arkitektur. Kort sagt utrolig mange virksomheder bruger Visual Basic til andet end lige at skrive en macro til word eller noget hurlumhej til Excel, det er bare en af de nice-to-be-able-to ting der er ved Word og Excel.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Ikke for noget Lasse, men hvor go' er man til Visual Basic, hvis man siger at man ikke kan udrette ret meget med det? Hvis man tager sin tid kan du sagtens lave medieafspillere, skin systems, editore, P2P programmer (DirectConnect eksempelvis), Messenger systemer, System monitors, grids, rimelig hårde API kald...

Man ka' dog så vidt jeg ved ikke lave et OS med Visual Basic (Medmindre man selvfølgelig laver en fortolker af sproget i C/C++...).

Er selv VB programmør, og der er ikke EN opgave jeg ikke har kunnet lave endnu...

Forresten har du fået at vide du er ret go' til VB? Siden du tør nævne sådan noget i din brugerprofil? Mange vil da tænke (Fx, jeg) at han er da vildt selvglad... Pas på med sådan noget... Desuden 2 år betyder ikke at man er/bli'r go', for ka' du være sikker på, at du har lært og forstået nok af VB i de 2 år?

PS.
Ca. 50 % af verdens programmøre, koder primært VB... Og pga. det, er man begyndt at lave RAD-Værktøjer til Java, for at man ka' få fat i disse...

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

[Redigeret d. 25/05-03 13:51:18 af Andreas Hartvig(A.L.P)]

[Redigeret d. 25/05-03 21:22:14 af Andreas Hartvig(A.L.P)]

Jeg er ikke god til det mere... fordi jeg har ikke brugt det i 2 år.... ´jeg har droppet det... jeg syntes det er et dårligt sprog, men okay det er der andre der ikke syntes sorryy....

tror bare jeg dropper denne diskution... den er da gået helt... nå sorry....

mvh.
Lasse Espeholt

<< < 12 > >>
t