Tags:
udvikleren.dk
Jeg har brugt UvdClient et stykke tid nu og har nogle foreslag til hvordan UvdClient servicen kan forbedres.
1: Mere end 10 forum indlæg.
Jeg kan personligt godt lide store overblikke og vil gerne kunne følge visse indlæg lidt længere end grænsen på de 10 indlæg under fanen "Nyeste indlæg" tillader. Jeg ved godt at "Udvalgte indlæg" er til det samme men jeg foretrækker at have den fane reserveret til indlæg som jeg enten har oprettet eller svaret på.
2: Åbne og frie standarder.
UvdClient programmet kommunikere med serveren via HTTP hvor XML data sendes frem og tilbage - det sundes jeg er godt. Men jeg vil gerne have at man går et skridt videre:
Såfrem det ikke allerede benyttes, bør SOAP protokollen benyttes til transaktion af XML data.
En XML Schema struktur som beskriver de XML dokumenter der sendes mellem server og klient bør frigives, og serverens HTTP adresse bør offentliggøres - Denne åbenhed vil give folk mulighed for at bygge deres egne klienter, man kunne fx. forestille sig at nogen kunne finde på at integrere en UvdClient i en IRC-Bot eller på deres personlige hjemmeside, eller lave et javaprogram så de kan følge med i udviklerens forums på deres mobiltelefon.
Inden en evt. frigivelse bør sikkerheden på server dog nok lige kigges efter en ekstra gang.
3: Understøttelse af flere browsere.
I de tilfælde hvor man har flere browsere installeret ville det være rart at man kunne sætte en standard browser i klienten, fx. med en kommando line noget a la:
"c:\\Programmer\\Browser.exe %url%"
hvor klienten så vil erstatte "%url%" med relevante internetadresse.
4: Tekstfri værktøjlinie.
Jeg syndes at teksten ved siden af ikonerne i værktøjlinien er generende og optager for meget plads, og det ville være rart hvis man under instillinger kan slå den fra eller sørge for at den står under ikonerne - ligesom det ses i diverse browsere.
5: Undgå genbrug af browser vinduer.
Når man dobbeltklikker på et forumindlæg i klient åbnes internetadressen altid i det browser vindue der har den højeste z-order, det bryder jeg mig ikke om da dette vindue for det meste bruges til andre formål end at læse forumindlæg på udvikleren.dk. Åbning af nye forumindlæg bør sker i et nyt browser vindue.
Det var alt hvad jeg umiddelbart havde af kommentare til UvdClient servicen.
- karmazilla -
Konkret spørgsmål:
Hvordan ser undernoderne af <udvmails> og <buddies> ud, og hvilke attributer har de?
De to elementer er de eneste jeg mangler i mit schema.
- karmazilla -