Komma tal

Tags:    delphi

Hej

Jeg er lige startet med delphi og ville lige lave en lommeregner. Mit problem er bare at jeg kun kan få den til at regne med heltal. Jeg fandt ud af det skyldtes variablen integer. Så har jeg prøvet med double og float, men jeg kan ikke lave en string til double eller float ligesom man gør med StrToInt og omvendt.
Hvordan skal jeg løse det problem og er der evt. en anden måde at få min lommeregner til at regne med komma tal.

Håber i vil hjælpe mig

Mvh

Marcel



Hej

Jeg er lige startet med delphi og ville lige lave en lommeregner. Mit problem er bare at jeg kun kan få den til at regne med heltal. Jeg fandt ud af det skyldtes variablen integer. Så har jeg prøvet med double og float, men jeg kan ikke lave en string til double eller float ligesom man gør med StrToInt og omvendt.
Hvordan skal jeg løse det problem og er der evt. en anden måde at få min lommeregner til at regne med komma tal.

Håber i vil hjælpe mig

Mvh

Marcel


Der er en funktion der hedder StrToFloat ...
Brug FloatToStrF til at vise resultatet med...

PS. Du får nok flere svar hvis du gav nogle UP's !
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



Mange tak for hjælpen!

Jeg har nu burgt FloatToStr, men har fået det problem at jeg ikke kan dividere i min lommeregner mere.

Hvad er der nu galt?

Mvh

Marcel



Mange tak for hjælpen!

Jeg har nu burgt FloatToStr, men har fået det problem at jeg ikke kan dividere i min lommeregner mere.

Hvad er der nu galt?

Mvh

Marcel


Med integer skal du bruge div.

Men med kommatal skal du bare bruge " / ".

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



t