Windows er ikke et program. Det er et operativsystem. Og jo, jeg har skam kørt mange programmer hvor kildekoden ikke fulgte med, bare ikke fra hvem som helst.
KERNEN i Windows er et styresystem, Windows som helhed er langt mere og kommer med mange programmer inkluderet. Vi nævner i flæng Notepad, Internet Explorer, Paint, Outlook Express m.m. Der er heller ikke kildekoder til dem.
Så vidt jeg husker frigiver Kasper så godt som aldrig sine kildekoder, men er alligevel kendt for kvalitetsprogrammer. Så hvis du ikke kan lide det, så lad være med at bruge det. I øvrigt så tror jeg ikke at de fleste her på sitet vil anse Kasper for "hvem som helst".
Bare fordi noget er freeware, er det ikke nødvendigvis open source, eller skadeligt for den sags skyld. I øvrigt synes jeg det er lidt påfaldende at den første post du skriver er "kritik". De fleste ville jo nok have været inde omkring et eller fora med spørgsmål først. Det får mig til at tænke på om ikke din profil er oprettet til formålet, og du ikke er interesseret i at vi kender din virkelige profil?
Måske er jeg bare paranoid, men sådan er jeg.
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk