SPørgsmål tl jule konkurrence 3004

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg glæder mig allerede i år til at deltage i konkurrencerne, dog er der en ting ved den første konkurrence der lige springer i øjet. Et af de formelle krav er dette:

Lager: Access, MSDE, MySQL, Firebird, PostgreSQL, XML

Er der nogen speciel grund til at det netop skal være MSDE ? (Microsoft SQL Server Desktop Edition) hvorfor ikke lave det på en MS SQL Standard Edition eller en Enterprise Edition for den sags skyld. Hvis det alligevel skal bruges til noget seriøst (altså man skal udvikle sit sytem så det kan bruges til noget seriøst og ikke med holdningen at det bare er en konkurrence in mente) Mange Web hoteller kørere alligevel ikke MSDE fordi den ikke re stærk nok (rent licensmæssigt) til at kunne hoste mere end end enkelt løsning....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hmm.... der røg planen med at bruge Windows Security og .NET passport. Problemet er at selvom jeg benytter forms authentication så skal den lokale ASPNET bruger have skrive/læse rettigheder nede på databasen.

Når der står at man ikke må bruge 3rd-party komponenter, gælder det så også MSXML 4.0 selvom det er serversider?

- karmazilla -

Brian:

Hmm.... der røg planen med at bruge Windows Security og .NET passport. Problemet er at selvom jeg benytter forms authentication så skal den lokale ASPNET bruger have skrive/læse rettigheder nede på databasen.

Jeg skal nok sørge for at ASPNET kontoen har skrive/læse rettigheder til databaserne og det samme gælder IUSR_* kontoen, så det behøver I ikke bekymre jer om :)

Christian:

"Når der står at man ikke må bruge 3rd-party komponenter, gælder det så også MSXML 4.0 selvom det er serversider?"

Ja, der vil ikke blive installeret ekstra-komponenter på serveren, den kører dog Windows Server 2003 og IIS 6 (og dermed MDAC 2.8) så der skulle være adgang til det meste. Så vidt jeg lige kan se så er der MSXML 3.0 SP5 på den.

Hej

lige et fortolknings spørgesmål, hvis jeg ønsker mig tre ting, med prioritet 1,2 og 3, fx:

cd (prioritet 1)
blødpakke (prioritet 2)
spil (prioritet 3)

vil jeg så helst have en cd eller et spil?

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Hej

lige et fortolknings spørgesmål, hvis jeg ønsker mig tre ting, med prioritet 1,2 og 3, fx:

cd (prioritet 1)
blødpakke (prioritet 2)
spil (prioritet 3)

vil jeg så helst have en cd eller et spil?

adam
Køb en zebra - og kald den plet

1. prioritet må vel være den du ønsker dig mest, men ja det kan da godt ske moster olga vil misforstå det.
Så må du jo evt. komme op med et forslag til hvordan prioriteringen kan indføres så der ikke kan herske nogen tvivl :)

Ved et godt design vil brugeren ikke være i tvivl om noget, så du kan tilmed ske at score bonuspoint på at være lidt mere kreativ, hvem ved ;)

Angående MSXML: hvis det er en tredjeparts komponent og derfor i princippet ikke må bruges, hvorfor står der så i opgaven at man kan bruge xml som lager? Hvis XML er en tredjeparts komponent hvad så med IIS? eller MSSQL for den sags skyld?

Bare for at fluekneppe :-)

Angående MSXML: hvis det er en tredjeparts komponent og derfor i princippet ikke må bruges, hvorfor står der så i opgaven at man kan bruge xml som lager? Hvis XML er en tredjeparts komponent hvad så med IIS? eller MSSQL for den sags skyld?

Bare for at fluekneppe :-)

hehe nu er MSXML jo ikke et krav for at kunne anvende XML som lager :)
Men pointen var også mere at der ikke ville blive installeret allemulige ekstrakomponenter udover dem der er nævnt under opgaven. De ting der findes i en standard IIS 6 (såsom MDAC 2.8 der indeholder MSXML 3.0) må dog for min skyld gerne benyttes :)

Det burde måske nok have været nævnt i opgaven at serveren kører IIS 6, det beklager jeg :)

Mvh. Daniel Møller

[Redigeret d. 30/11-04 12:20:19 af Daniel Møller (Frenz)]

<< < 12 > >>
t